۱۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۱۴۰۷۲۹
سیاستمداران عراقی:

آمریکا به تروریست بودن منافقین اذعان دارد

خبرگزاری رسا ـ عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان و مشاور نخست وزیر عراق، خروج منافقین از لیست گروه های تروریستی را بی اهمیت خوانده و بر لزوم اخراج اعضای این گروهک از عراق تاکید کردند.
منافقين

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الفرات نیوز، کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، خروج منافقین از لیست گروه های تروریستی توسط آمریکا را محکوم کرد.

 

عدنان المیاحی، عضو این کمیسیون گفت: خروج گروهک منافقین از لیست گروه های تروریستی نشان دهنده بی ارزش شمردن خون ملت عراق توسط آمریکا است.

 

وی با اشاره به این که منافقین هیچ حامی ندارند، افزود: خروج منافقین از لیست گروه های تروریستی در حالی صورت گرفت که آمریکا و کشورهای اروپایی هیچ تمایلی به پذیرش اعضای این گروهک ندارند.

 

المیاحی تصریح کرد: این امر نشان می دهد که غربی ها نیز به جنایتکار بودن این گروهک اذعان دارند و این تصمیم بر اساس مسائل سیاسی صورت گرفته است.

 

علی الموسوی، مشاور رسانه ای نخست وزیر عراق نیز این اقدام آمریکا را مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد: دولت عراق همچنین به منافقین به عنوان گروهکی تروریستی می نگرد و هیچ توجهی به این اقدام آمریکا نخواهد داشت.

 

وی اظهار داشت: حضور نیروهای منافقین در خاک عراق نامشروع است و دولت بر لزوم اخراج آنان از خاک عراق اصرار می ورزد.

 

گفتنی است حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در نشست هفتگی این مجلس که در بغداد برگزار شده بود از اقدام آمریکا در خروج منافقین از فهرست گروه های تروریستی به شدت انتقاد کرد و گفت: دولت و ملت عراق به شدت با خروج گروهک تروریستی منافقین از فهرست گروه های تروریستی مخالف است، این اقدام کاملا عجیب و زننده است. اگر سازمان خلق (منافقین) تروریست نیست پس چه گروهی را می توان تروریست نامید.
 
وی افزود: منافقین در کنار نظام دیکتاتوری صدام و گروه های تروریستی ایستادند، با آنان به کشتار مردم پرداختند و با نقشه و دادن اطلاعات به آنان کمک کردند./980/ب901/ک

ارسال نظرات