۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۴۰۹۵۷

چند خبر کوتاه از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز

خبرگزاری رسا ـ طرح عضوگیری رایگان کتابخانه های عمومی استان و برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه اصحاب رسانه از مهمترین اخبار کوتاه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز طرح عضوگیری رایگان کتابخانه‌های عمومی استان اجرا می‌شود.


برگزاری مسابقه کتابخوانی و اهداء جایزه به برگزیدگان این مسابقه به صورت روزانه به قید قرعه، معرفی عملکرد کتابخانه‌های عمومی استان و شبکه کتابخوانان حرفه ای استان، جلب مشارکت‌های مردمی و خیرین در توسعه کتابخانه‌ها از اهم برنامه‌های غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی است.


ایستگاه نقاشی ویژه کودکان و معرفی نرم‌افزار نمایه نشریات و مقالات از دیگر برنامه‌های این غرفه است که علاقمندان می‌توانند تا چهاردهم مهرماه جاری با مراجعه به غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی در سالن شهریار نسبت به تهیه فرم عضویت در کتابخانه‌های عمومی استان اقدام نمایند.


براساس این گزارش، دهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از هشتم تا چهاردهم مهرماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی این شهر گشایش یافته و یک هزار ناشر با یکصد و ده هزار  عنوان کتاب در آن حضور دارند.


نشست تخصصی امنیت شبکه در حوزه رسانه‌


همزمان با نمایشگاه مطبوعات و نمایندگی خبرگزاری‌های داخلی، نشست تخصصی "امنیت شبکه در حوزه رسانه‌" با حضور خبرنگاران برگزار شد.

 

جنت نژاد در این کارگاه  با تاکید بر توجه کاربران اینترنتی به مسائل امنیتی در فضای مجازی اظهار داشت: دریافت و انتقال فایل‌های شخصی کاربران، تخریب اطلاعات و اجرای فرامین غیرقانونی از جمله اهداف هکرهای اینترنتی محسوب می شوند.

وی نصب آنتی ویروس، نصب فایروال مطمئن، نصب نرم افزارهای جانبی، عدم مراجعه به تارنماهای غیرمجاز و ناشناخته، آگاهی از فریب‌های اجتماعی در اینترنت، باز نکردن ایمیل های ناشناس را لازمه کار در فضای اینترنت دانست.

جنت نژاد ادامه داد: استفاده از مرورگرهای امن، انتخاب سیستم عامل مطمئن، انتخاب رمز عبور دوره‌ای و استفاده نکردن از رمز ثابت، عدم انتخاب رمز عبورهای قابل حدس، عدم استفاده از فیلترشکن های ناشناس، استفاده از سرویس ایمیل امن و رعایت نکات امنیتی عامل مهمی در مقابله با هکرهای سایبری هستند.

این کارشناس مسائل امنیتی در فضای مجازی در ادامه به تشریح راهکارهای ارتقای امنیت در شبکه های اجتماعی پرداخت و گفت: تعدادی از هکرها با جعل هویت؛ اسرار شخصی، ملی و سازمانی افراد را افشا می کنند، از این رو بایستی ضمن توجه به مسائل امنیتی از بارگذاری اطلاعات محرمانه و شخصی در شبکه های اجتماعی خودداری کرد.


طرح ایستگاه مطالعه در دهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز اجرا می‌شود


در این طرح که توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی اجرا می‌شود، تازه‌های نشر در قفسه‌ای قرار گرفته و علاقمندان پس از مطالعه کتاب را به همان جا انتقال می‌دهند. این طرح در جهت توسعه همگانی مطالعه در سطح جامعه اجرا می‌شود.


براساس این گزارش فاز اول طرح ایستگاه مطالعه توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی در پنج نقطه از کلانشهر تبریز شامل فرودگاه، راه‌آهن، بانک ملی، اداره پست و استانداری اجرا شده است کتاب های ارائه شده در این ایستگاه ها توسط کارشناسان کتاب در فواصل زمانی مشخص شارژ می‌شوند.


برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه اصحاب رسانه


کارگاه آموزشی بار حقوقی کلمات همزمان با برپایی هفتمین نمایشگاه مطبوعات در محل سالن استادشهریار محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تبریز برگزار می شود.


روز گذشته نیز کارگاه مقابله با نفوذهای اینترنتی در محل سالن شهریار برگزار شد که مورد استقبال اهالی رسانه و همچنین بازدیدکنندگان از نمایشگاه قرار گرفت در عین حال کارگاه آموزشی رسانه و بحران نیز روز چهارشنبه و از ساعت 15 تا 17 برگزار خواهد شد.


همچنین همزمان با برپایی هفتمین نمایشگاه مطبوعات مسابقه قانون مطبوعات در بین غرفه داران و اهالی رسانه حاضر در نمایشگاه برگزار می شود به 10نفر نخست این مسابقه که به سوالات پاسخ درست داده باشند به قید قرعه جوایزی اهدا خواهد شد.


هفتمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های همه روزه از ساعت 13 تا 20 در روزهای هشت تا 14 مهر در سالن استاد شهریار برای بازدید عموم علاقه مندان و اصحاب فرهنگ و رسانه برپا است./935/د101/ب

ارسال نظرات