۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۱۴۱۰۸۰

چند خبر کوتاه از رادیو معارف و اداره‌کل تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ مستند گزارشی«سفرنامه حج» برای آشناسازی انگلیسی زبانان با سفر معنوی حج از کانال ندای اسلام و ارائه اینترنت پاک به جوانان مسجدی بخشی از این اخبار است.
راديو معارف
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی رادیو معارف، در آستانه فرارسیدن ایام فریضه حج و آغاز سفر حجاج بیت الله الحرام به سرزمین وحی، کانال ندای اسلام رادیو معارف مستند گزارشی«سفرنامه حج A Journey to Hajj» را برای آشناسازی مخاطبان انگلیسی زبان با سفر معنوی حج، پخش می‌کند.
در این مستند به همراه روایت سفرنامه، معرفی اماکن سیاحتی و زیارتی در سفرحج، تبیین اعمال حج تمتع و فلسفه آن و احساس حجاج از بودن در این زیارت و انجام اعمال حج در قالب مصاحبه پخش می‌شود.
برنامه«سفرنامه حج» به روایت دکتر زهرا زمانی در 21 قسمت از 15 مهر 91 هر روز ساعت 8:20 از کانال ندای اسلام رادیو معارف تقدیم شنوندگان فرهیخته خواهد شد.
برنامه‌های کانال ندای اسلام علاوه بر دریافت از طریق گیرنده های دیجیتال خانگی« ست تاپ باکس»، از طریق پایگاه اطلاع رسانی این کانال به نشانی www.coiradio.com و از طریق ماهواره هاتبرد 8، با مشخصات فرکانس 12.437 گیکاهرتز و نرخ انتقال اطلاعات« سمبل ریت» 27500 افقی پخش می‌شود.
ارائه اینترنت پاک به جوانان مسجدی
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری به رونمایی از شبکه اینترانت مساجد استان اشاره کرد و گفت: این طرح در سفر مقام معظم رهبری به قم ارائه و مورد تصویب قرار گرفت و اعتباراتی از سوی دفتر مقام معظم رهبری تخصیص داده شد.
وی به مزیت‌های این شبکه اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این شبکه می‌توان ارتباط خوبی با ائمه جماعات و جوانان و نوجوانانی که اهل مسجد هستند برقرار کرد.
حجت‌الاسلام اسکندری تأکید کرد: سعی کردیم اینترنت پاک در اختیار جوانان قرار دهیم و برای هر کدام از مساجدی که در این طرح قرار دارند یک سایت طراحی شده که محتوای آن توسط اهالی خود مسجد بارگذاری می‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان این‌که رقابت سالمی بین سایت‌های مساجد به وجود آمده است اظهار کرد: خوشبختانه جوانان خوش فکر کارهای بزرگی در این سایت‌ها انجام می‌دهند.
برگزاری جشنواره تئاتر استانی در قم
پس از اعلام فراخوان برگزاری جشنواره تئاتر استانی در قم، 42 اثر به دبیرخانه ارسال شد که پس از بازخوانی و نمایش این آثار، 6 نمایش به بخش مسابقه راه یافته‌اند.
نمایش‌های« قصه آژاک» به کارگردانی محمدرضا شاهمردی، «عهد دیرین» به کارگردانی عطاءالله منتظری، «کابوس کشدار شادی» به کارگردانی صدیقه مشایخی، «امشب باید بروم» به کارگردانی فاضل حائری و «زمان آخر» به کارگردانی سعید برجعلی، شش اثری هستند که به بخش مسابقه این جشنواره راه یافتند.
مراسم اختتامیه این جشنواره روز جمعه در سالن شهید آوینی برگزار می‌شود و اجرای عمومی این شش نمایش از روز گذشته در سه تالار پلاتوی ماه، مجتمع فرهنگی نور و مجتمع شهید آوینی آغاز شده است.
هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد انگیزه در بین گروه‌های تئاتری، حمایت از فعالان این عرصه و ارتقای سطح کیفی و کمی هنر نمایش اعلام شده است./997/پ203/ی
ارسال نظرات