۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۰
کد خبر: ۱۴۱۱۵۵
گزارش؛

ناتوانی غرب و سناریوی سوخته اهانت به مقدسات

خبرگزاری رسا ـ نقد علمی و منطقی حتی نسبت به مبانی دینی بدون اشکال و برای زدودن جهل و شک گاهی لازم است؛ اما عقده گشایی با توهین کردن بسیار نابجا و محکوم شمرده می شود و اینجا است که می طلبد منشورهای موجود در میثاق های حقوق بشری که احترام به عقاید و اندیشه ها و حرمت گذاشتن به کرامت و شخصیت انسان ها را تضمین شده دانسته اند، بار دیگر بازنگری شده و از جنبه نظری و تئوریک به مرحله عمل درآمده و ضمانت های اجرایی پیدا کنند.
فيلم موهن به پيامبر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، توهین به مقدسات انسان ها هرچند باطل هم باشد، امری بسیار مذموم و ناپسند است تا جایی که قرآن به مسلمانان تأکید می کند که حتی به مرام کافران هم دشنام ندهید.

 

تاریخ بشریت، اهانت به مقدسات دینی به‌خصوص به اسلام و حضرت محمد(ص) را کم به خود ندیده است، با این که بیش از 14 قرن از طنین انداز شدن ندای توحیدی اسلام و دعوت پیامبر اکرم از مردم به سوی رستگاری در پرتو یکتاپرستی و تقید آموزه های دینی می گذرد، اما همچنان شاهد حجم قابل توجه جسارت های معاندین به این مکتب انسان ساز لهی به شیوه ها و اشکال مختلف هستیم.

 

روزی پیروان نظام شرک و کفر پیامبر گرامی اسلام و ابلاغ رسالتش را جادوگر و سحر خواندند و با گذشت زمان از نفاق و کینه این افراد سلمان رشدی ها با آیات شیطانی زاده می شود و اینک هم دشمنان بار دیگر عمق کینه خود از رسول مهربانی را با ساخت فیلم موهن بیش از پیش آشکار می کنند.

 

نقد علمی و منطقی حتی نسبت به مبانی دینی بدون اشکال و برای زدودن جهل و شک گاهی لازم است اما عقده گشایی با توهین کردن بسیار نابجا و محکوم شمرده می شود و اینجا است که می طلبد منشورهای موجود در میثاق های حقوق بشری که احترام به عقاید و اندیشه ها و حرمت گذاشتن به کرامت و شخصیت انسان ها را تضمین شده دانسته اند، بار دیگر بازنگری شده و از جنبه نظری و تئوریک به مرحله عمل درآمده و ضمانت های اجرایی پیدا کنند.

 

اهانت به مقدسات دینی ابرقدرت‌ها را به اضحملال و نابودی می‌کشد

 

حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به جایگاه رفیع و والای پیامبر اکرم(ص)، جهالت و ناکامی دشمنان از گسترش جهانی دین مبین اسلام را علل اصلی شکل‌گیری چنین حرکت های گستاخانه از سوی رژیم غاصب اسرائیلی به سرکردگی آمریکا عنوان کرد و افزود: موج بیداری اسلامی در اقصی نقاط جهان نشانه بارز تحقق وعده‌های الهی پیروزی جبهه ایمان و توحید بر کفر تا دندان مسلح است و استکبار جهانی از وحدت و انسجام دینی جامعه اسلامی هیشه در هراس و وحشت بوده است.

 

این مسؤول یادآور شد: فیلم ساخته شده بر ضد پیامبر نه تنها سران غرب را به سوی هلاکت واقعی سوق می‌ دهد بلکه سبب می ‌شود تا امت اسلامی در خروش خود آمریکا و صهیونیسم را با خود به نیستی و نابودی بکشانند.

 

حجت الاسلام قهرمانی اظهار کرد: در حالی فیلم ‌ساز آمریکائی اجیر شده از صهیونیسم این فیلم توهین‌ آمیز را تهیه کرده است که به یقین امت حزب‌الله حکم قصاص و نابودی برای او صادر می‌کنند و در صورت حمایت امریکا مجبور است بقیه عمرش را در نهایت تاریکی و ضلالت سپری کند.

 

 مدیر استانی حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی با تاکید بر این موضوع که نادیده گرفتن حریم مقدسات اسلامی از سوی استکبار جهانی و ایادی آن، ابرقدرت ها را به تدریج به اضحملال و نابودی می کشد، بیان کرد: هتک حرمت مقدسات ادیان توحیدی نشانه بارز ضعف گفتمان غرب در برابر مکتب مترقی و انسان ساز اسلام ناب محمدی است.

 

کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه: توهین به خاتم الانبیاء حرمت شکنی همه ادیان توحیدی است

 

همچنین داریانوش عزیزیان، کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه با محکوم کردن اقدامات شنیع در اهانت به مقدسات ادیان الهی و ساخت فیلم موهن به پیامبر اسلام گفت: بدون شک چنین اعمالی از سوی سرکردگان استکبار و تشنگان سلطه بر کشورهای جهان با هدف مشوش کردن افکار ملت‌هایی همچون سوریه، لبنان، ایران و عراق است که ادیان و فرق و مذاهب مختلف در آن زندگی مسالمت آمیزی در کنار هم دارند.

 

وی با بیان این که ابرقدرت های جهانی دیگر برای تحکیم سلطه خود بر کشورها ابزاری جز دستاویز قرار دادن تقدسات دینی ندارند، تصریح کرد: امروزه استکبار جهانی تلاش دارد با توسل به حربه های فرهنگی و استفاده ابزاری از دین و ارزش های دینی و با ایجاد نفاق و تفرقه در میان مذاهب و ادیان جای پای تازه ای برای خود در نزد افکار عمومی جهان باز کند.

 

کشیش عزیزیان با اشاره به تبعات تکرار این اهانت ها برای غرب یادآور شد: مردم امروز دیگر ملت‌های صد سال گذشته نیستند و توسعه روزافزون رسانه های جمعی آگاهی افراد را افزایش داده است به‌ گونه ای که مردم مشرق زمین اکنون به‌خوبی بر چرایی و چگونگی بروز چنین حرکت های قبیحی از سوی سران سلطه واقف هستند.

 

به گفته کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه، چنین اعمالی تنها چهره و جایگاه ابرقدرت های غربی را نزد افکار عمومی جهان خدشه دار می سازد و بیانگر این مطلب است که این کشورها برای رسیدن به قدرت و تسلط همه جانبه بر کشورها و ملت ها از تمامی امکانات استفاده کرده و در مسیر تحقق اهداف خود حتی جایگاه حقوقی و اخلاقی آزادی ادیان را هم نادیده می گیرند.

 

کشیش عزیزیان با اظهار تاسف از سکوت مجامع بین المللی در برابر شکسته شدن حریم مقدسات ادیان از سوی برخی از کشورها گفت: امروزه شاهد رخ دادن اتفاقات مغایر با آزادی و آزادیخواهی در گوشه و کنار کشورهای مشرق هستیم که حوادث، سوریه، عراق و کشتار روزانه صدها نفر بر اثر زیادخواهی سلطه گران نمونه کوچکی از آن است، اما با این حال مجامع بین المللی همچنان سکوت اختیار کرده اند و به این مفهوم است که خود مجامع بین المللی نیز از حوادث ذی‌نفع هستند.

 

بی‌تفاوتی سران کشورهای اسلامی دشمن را در تکرار اهانت‌ها گستاخ‌تر می‌کند

 

ماموستا عبدالقادر بیضاوی، امام جمعه اهل تسنن ارومیه، با محکوم کردن توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص)در فیلم ضد اسلامی و با اشاره خشم و انزجار امت های مسلمان گفت: چنین اقدامات مخالف با اصل آزادی حقوق بشر و ادیان از سوی جهان اسلام به شدت محکوم می شود.

 

وی با انتقاد از سکوت سران کشورهای اسلامی در برابر چنین اعمال مذبوحانه ای اظهار کرد: بی تفاوتی سران و رهبران کشورهای اسلامی بدون شک استکبار جهانی و بدخوهان آزادی و مکتب اسلام ناب محمدی را در تکرار بی شرمانه اقداماتی از این دست جسورتر و گستاخ تر خواهد کرد.

 

این مسؤول همچنین خروش و موضع گیری امت های اسلامی در بیان احساسات و دلبستگی عمیق خود به پیامبر گرامی اسلام را در اقصی نقاط جهان قابل تحسین توصیف کرد و افزود: ما انتظار داریم که سران کشورهای اسلامی نیز مواضع خود را قاطعانه و صریح در برابر چنین اعمال ضد دینی اعلام دارند که متأسفانه تا کنون انجام نشده است.

 

ماموستا بیضاوی با استناد به آیات کلام وحی که خداوند در آن به روشنی از پیامبر گرامی اسلام به عنوان بالاترین مقام انسانی یاد کرده است، گفت: ساخت فیلم های اهانت آمیز و یا اقدامات دیگر نشان دهنده عظمت و بزرگی وجود مبارک رسول خدا است و این حرکات تأثیری در ابراز ارادت مسلمانان به این شخصیت عظیم و وحیانی نخواهد داشت.

 

به گفته امام جمعه تسنن ارومیه، در واکاوی علل رخ دادن چنین حرکاتی تنها می توان به حربه ایجاد اختلاف در جهان اسلام اشاره کرد که پاسخ قاطع به آن ذکاوت و هوشیاری امت های اسلامی را می‌طلبد.

 

محاربه فرهنگی شیوه جدید نظام کفر در تقابل با اسلام است

 

حجت الاسلام حسن عباس زاده اهری به عنوان یک کارشناس حقوق بین الملل در تبیین جایگاه حقوقی اهانت به مقدسات دینی گفت: با توجه به اینکه ادیان آسمانی به لحاظ منافع و شخصیت بشریت توسط انبیای الهی در جامعه بسط و توسعه می یابد، لذا ادیان آسمانی برای همه بشریت است به طوری که خداوند در قرآن به فرستادگان خود خطاب می کند که ما شما را برای همه انسان ها مبعوث کرده ایم.

 

وی با بیان این که دین اسلام به عنوان جامع ترین دین آسمانی ارائه شده به بشر جانبدارانه از حقوق و منافع همه بشریت صیانت می کند، تصریح کرد: با سبک شمردن اسلام، اهانت به آموزه های آن و نادیده گرفتن حریم پیامبر در واقع همه بشریت مورد اسیب و اهانت قرار می گیرند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ارومیه ادامه داد: اسلام یک سری حقوق برای تمامی بشر ارائه داده است که هرکس به این حقوق تجاوز کند و یا ان را دستاویزی برای رسیدن به اهداف خود قرار دهد به مانند آن است که به حریم همه انسان ها اهانت کرده است.

 

شاکله کفر همیشه در حال محاربه با دین الهی است

 

حجت الاسلام عباس زاده اهری با بیان اینکه در نظام کفر همیشه تئوری مبارزه برای براندازی دین وجود دارد، اظهار کرد: شاکله کفر همیشه در حال محاربه با دین الهی است چون آنها را در عرصه های مختلف اخلاقی و اجتماعی محدود می کند و بنابراین همیشه ایده مبارزه با دین و ارزش های دینی برای کفر پابرجا است.

 

وی با اشاره به تغییر شیوه های مبارزه نظام کفر با اسلام گفت: امروزه شیوه مقابله با دین و ارزش های دینی به صورت محاربه فرهنگی است و این حکایت از احاطه مکتب اسلام در لایه های درونی نظام کفر دارد.

 

این پژوهشگر قرآنی با بیان این که تصور مقطعی بودن این اقدامات از سوی نظام کفر و شرکت تصور باطلی است به ماهیت درونی نظام شرک اشاره کرد و افزود: شان کفر، شرک و نفاق است که همه روزه با اسلام در محاربه باشد و دشمن هر جا شکست خورده است با توسل به حربه های فرهنگی سعی در ابراز وجود در عرصه های بین المللی داشته است.

 

تاریخ صدر اسلام از همان ابتدا شاهد حوادث و اتفاقاتی از سوی بدخوهان و دشمنان بوده است که چرایی و چگونگی رخ دادن آن را تنها می توان در جهالت و ناآگاهی محض نظام کفر از فلسفه و حقیقت هستی دین مبین اسلام و رسالت تبیلغی پیامبر عظیم الشأن عنوان کرد./936/ز502/س

ارسال نظرات