۱۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۴۱۲۰۸

نگرانی شدید عمار حکیم از افزایش ناامنی در عراق

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس اعلای اسلامی عراق نسبت به افزایش ناامنی در این کشور به شدت ابراز نگرانی کرد.
سيد عمار حکيم

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید عمار حکیم، رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در نشست هفتگی این مجلس که در بغداد برگزار شد از گسترش ناامنی در این کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: هدف قرار دادن ایست های بازرسی، افزایش انفجار خودروهای بمب گذاری شده، به قتل رسیدن مردم با استفاده از سلاح صداخفه کن و رسیدن تروریست ها به پایگاه های مهم دولتی نظیر سازمان مبارزه با تروریسم نشان می دهد که رهبران امنیتی در برابر مبارزه طلبی تروریست ها قرار گرفته اند.

 

وی افزود: تروریسم در عراق باید ریشه کن شود و شهروندان باید احساس امنیت کنند و گروگانی نزد تروریست ها نباشند. مصلحت حکم می کند که دستگاه های امنیتی باید به ضعف و تدابیر اشتباه خود اعتراف کنند تا بتوانند با بازنگری در نقشه هایشان به مبارزه با تروریسم بپردازند.

 

حجت الاسلام حکیم با اشاره به هدفمند بودن تروریسم در عراق، تصریح کرد: تروریسم در عراق کاملا برنامه ریزی شده و مورد حمایت از بیگانگان است و حوادث منطقه نیز بر اوضاع امنیتی عراق تاثیر می گذارد. وقت آن فرارسیده که دستگاه های امنیتی به راه حل های ریشه ای و برنامه های پیشرفته برای حل مشکل امنیتی برسند.

 

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق اظهار داشت: تروریست ها جان مردم را بی ارزش قلمداد می کنند و از مسؤولان دستگاه های امنیتی می خواهم درگیر مسائل سیاسی نشوند و همه تمرکز خود را در راه مبارزه با تروریسم قرار دهند.

 

وی ادامه داد: ماه گذشته یکی از خونبارترین ماه ها بود به گونه ای که 365 تن به شهادت رسیده و 683 تن دیگر نیز زخمی شدند. همه این جنایت های در زمانی صورت گرفت که ده ها تن از رهبران تروریست محکوم به اعدام از زندان فرار کردند تا عراق را به نقطه اول بازگردانند./980/ب901/ک

 

ارسال نظرات