۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۱۴۱۳۱۹
آیت الله شبستری:

برای حل مشکلات اقتصادی همه باید دست به دست هم دهند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز عدم هماهنگی قوای سه‌گانه در تنظیم بازار و واردات بیش از اندازه برخی کالاهای غیرضروری و وجود دلال‌های اقتصادی را از جمله عوامل بروز مشکلات اقتصادی دانست و از همگان خواست برای حل مشکلات اقتصادی موجود در کشور تلاش کنند.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز آيت الله شبستري

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربابجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به منویات اخبر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار نخبگان کشور اظهار داشت: رهبر انقلاب در مواضعی حکیمانه راهکارهای خنثی شدن آثار تحریم ها را مشخص کردند، دولت نیز باید در مهار بازار ارز و طلا کارآمدی خود را اثبات کند.


وی با بیان این‌که کشور برخلاف ادعای غرب در شرایط بدر و خیبر قرار دارد، خاطرنشان کرد: اگر چه تحریم ها باعث کاهش میزان صادرات نفت ایران شد، اما در چند روز اخیر وضعیت صادرات کشور به حالت عادی بازگشته است، مردم نیز باید با هوشیاری از توطئه های دشمن، از هجوم آوردن به بازار و خرید غیرضروری کالاها خودداری کنند.

آیت الله شبستری با انتقاد از این‌که برخی مسؤولان با دادن آدرس‌های غلط مشکلات را گردن یکدیگر می‌اندازند، گفت: به نظر می‌رسد تحریم‌های اقتصادی و ضعف مدیریت مسؤولان و همچنین عدم شفافیت لازم، در وضعیت اقتصادی کشور تاثیر گذار بوده است، چنانکه در بازار اخیر سکه و ارز شاهد آن بودیم.


وی عدم هماهنگی قوای سه‌گانه در تنظیم بازار و واردات بیش از اندازه برخی کالاهای غیرضروری و وجود دلال‌های اقتصادی را از جمله عوامل بروز مشکلات اقتصادی دانست و افزود: عدم نظارت لازم و کنترل بر بازار، عدم حمایت از اقتصاد مقاومتی، بی توجهی به حمایت از تولیدات داخلی از دیگر عوامل مختلف وضعیت اقتصادی کشور است.


امام جمعه تبریز با تاکید بر مقابله با کاهش ارزش پول ملی و تورم، افزود: استفاده از نرخ ارز برای کسری یارانه منطقی نیست، از سوی دیگر هجوم مردم به بازار و خریدهای کالاهای غیرضروری نیز درست نیست، در شرایط فعلی کشور چه ضرورتی دارد که خودروهای لوکس و با قیمت‌های بالا به کشور بدون حد و حساب وارد شود.


نماینده خبرگان رهبری تصریح کرد: نظام اسلامی ایران در طول 34 سال گذشته با تحریم، تهدید، جنگ و فشارهای مختلف سیاسی، امنیتی، نظامی و اقتصادی مواجه بوده، اما ملت با ایستادگی مثال‌زدنی نه تنها این فشارها را خنثی کردند، بلکه در بسیاری از عرصه ها نیز به خودکفایی دست یافتند.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام و موج اعتراضات گسترده مردمی در سراسر جهان، اظهار داشت: سران غرب ابتدا ادعا داشتند که در اسلام ستیزی نقشی نداشته اند، اما عدم برخورد با هتاکان نشان داد که اسلام‌هراسی جزو سیاست های اصلی استکبار جهانی است.


آیت الله شبستری خیزش مسلمانان جهان را موجب ترس و واهمه دشمنان اسلام دانست و افزود: اهانت به اسلام و مسلمانان به هر نحو محکوم بوده و مسلمانان نیز مصمم هستند در حمایت از سول گرامی اسلام و قرآن تا آخرین قطره خون خود ایستادگی کنند./935/پ202/ج
 

ارسال نظرات