۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۴۱۳۲۱
آیت الله علم الهدی:

احتکار و اختلال در بازار اقتصادی از مصادیق فساد فی الارض است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اختلال در بازار ارز گفت: قوه قضائیه باید با همکاری دستگاه های امنیتی قاطعانه با این وضعیت برخورد کند، چرا که مصداق کامل احتکار و محکوم به مصادره است و نیز به تعبیر قرآن، اهلاک حرث و فساد اقتصادی است که از مصادیق فساد فی الارض به شمار می رود.
آيت الله علم الهدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد، امروز در خطبه‌های نماز جمعه ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب نیروی انتظامی محور اقتدار نظام است.
 
عزت آمیخته با محبوبیت امروز نظام
وی اظهار داشت: در موقعیت خاص اجتماعی ـ سیاسی که با آن مواجه هستیم، داشتن نگرشی جامع و بینشی کامل نسبت به ابعاد و ویژگی های نظام، امری ضروری است؛ امروز از نظر موقعیت سیاسی شرایط بی نظیری در جهان داریم که این عزت آمیخته با محبوبیت در تاریخ چندهزار ساله ایران بی سابقه است.
 
امام جمعه مشهد با اشاره به نبرد 33 ساله دشمن با نظام اسلامی تصریح کرد: امروز همه شگردهای دشمن در منطقه از بین رفته، جنایات و جنگ افروزی هایش در سوریه بی نتیجه مانده، اسرائیل غاصب در محاصره مقاومت است و انقلاب مصر نیز گرچه یک انقلاب تکمیلی نبود اما سبب اضطراب آمریکا و اسرائیل شده است.
 
هتک حرمت به پیامبر اسلام، سبب گسترش جبهه ضداستکباری شد
وی افزود: دشمن با وجود این شکست‌ها و انزجارها بسیار عصبانی است و دست به هر کاری می زند حتی اگر صددرصد به ضررش باشد مانند اهانت به پیامبر اکرم(ص) که جبهه ضدامریکاو اسرائیل را از ایران هفتاد میلیونی به همه بلاد اسلامی با چندصد میلیون جمعیت توسعه داد و در واقع نوعی خودکشی سیاسی از سوی آمریکا بود.
 
آیت الله علم الهدی یاداور شد: اکنون دشمن خطیرترین لحظات شکست را تجربه می کند و هر چه در توان داشته انجام داده و می دهد و هر چه نمی کند به دلیل ناتوانی اوست.
 
تحقق اقتصاد مقاومتی راهکار مقابله با تهاجم اقتصادی دشمن است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دغدغه های معیشتی مردم خطاب به آنان ابراز داشت: شما 33 سال زیر باران موشک و فتنه های شیطانی پای این نظام ایستادگی کردید و امروز نیز مرحله تهاجم اقتصادی است که برای عبور از آن باید رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی عمل شود.
 
وی با تأکید بر این که اقتصاد مقاومتی به معنای کم مصرف کردن نیست، ادامه داد: اقتصاد مقاومتی یعنی دوری از تجمل و زیاده خواهی که محور آن، عدم مصرف کالاهای خارجی است.
 
قوه قضائیه با اخلال گران بازار ارز قاطعانه برخورد کند
امام جمعه مشهد، مصرف کالای داخلی را یکی از راهکارهای حل اختلالات ارزی دانست و خطاب به سوداگران گفت: امروز متاسفانه سرنوشت ارز در صرافی ها تعیین نمی شود که دولت بتواند با اخلال گران برخورد کند، بلکه در انبارهای کالاهای اساسی و لوازم منزل رقم می خورد و این مکان ها به صرافی تبدیل شده است.
 
وی تأکید کرد: قوه قضائیه باید با همکاری دستگاه های امنیتی قاطعانه با این وضعیت برخورد کند، چرا که مصداق کامل احتکار و محکوم به مصادره است و نیز به تعبیر قرآن، اهلاک حرث و فساد اقتصادی است که از مصادیق فساد فی الارض به شمار می رود.
 
آیت الله علم الهدی خطاب به مسوولان نیز خاطرنشان کرد: انتظار مردم از شما این است که مشکلات اقتصادی کشور را با مدیریت حل کنید، این مردم ولایت مدار، مسؤولان را هم ولایی می دانند و تصورشان این است که رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای دولت از سوی مسؤولان اجرایی می شود.
 
فرافکنی در حل مشکلات کشور از هیچ مسؤولی پذیرفته نیست
وی افزود: روزی که به مردم گفتید می توانید و آنهابه شما رأی می دادند، اگر می دانستید که این نظام، نظامی انقلابی است و با بحران های متعددی از سوی دشمن روبه‌رو است که شما توان مقابله با آن را ندارید، نباید وارد میدان می شدید.
 
امام جمعه مشهد با بیان این که فرافکنی در این کشور سابقه تلخی دارد که به بنی صدر خائن باز می‌گردد، تأکید کرد: فرافکنی عذر بدتر از گناه است و از هیچ مسؤولی پذیرفته نیست.

مردم پایبند اصول و ارزش ها هستند نه اشخاص
وی اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، مردم از شما مسؤولان انتظار تأمین معیشت و توسعه دینشان را دارند، این که شما مسؤولان در هر دو بخش فرافکنی کنید برای مردم بصیر و ارزشی قابل تحمل نیست؛ این امت پایبند به اصول و ارزش ها است نه اشخاص.
 
آیت الله علم الهدی گفت: تحریم اسکار و توقیف روزنامه شرق، تنها نکات برجسته در فعالیت وززارت ارشاد است که متاسفانه آن را هم اشتباه می خوانند.

مذمت یهود در قرآن مربوط به شخصیت جریانی آن، یعنی صهیونیزم است
امام جمعه مشهد در خطبه نخست نماز جمعه در تفسیر آیه ششم سوره جمعه ابراز داشت: ویژگی هایی که در قرآن کریم در مذمت یهود ذکر شده مربوط به شخصیت جریانی یهود، یعنی همان صهیونیزم است که به صورت یک جریان ضدانسانی  وبرهم زننده نظام زندگی بشر درامده است نه به عنوان پیروان موسی و یکی از ادیان الهی.
 
وی با تأکید براینکه یهودستیزی مطرح در قرآن کریم، مربوط به آیینی خاص نیست، سنگدلی و بی رحمی، رفاه طلبی، فساد در زمین، مداخله در کار خدا، تحریف کتب آسمانی، دشمنی با مومنان و توهین به خداباوران، پیامبرکشی، منفوریت و ذلت در جامعه بشری، مغضوب و مورد لعن خدا بودن، تکذیب آیات الهی، نژادپرستی و خودبرتربینی را از برجسته ترین رذایل یهود از نگاه قران کریم برشمرد./930/پ201/س
ارسال نظرات