۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۲۱:۴۳
کد خبر: ۱۴۱۳۴۴
خطیب جمعه نجف خواستار شد؛

تاسیس قبرستان شهدای گمنام در عراق

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف، تاسیس قبرستان شهدای گمنام را در عراق خواستار شد.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد نسبت به تهدیدات صورت گرفته از سوی القاعده برای انفجار اماکن مقدس ابراز نگرانی کرد و گفت: مدارکی در اختیار اوقاف شیعه قرار گرفته است که نشان می دهد تروریست ها قصد انفجار بارگاه های مقدس در عراق را دارند تا ملت عراق بار دیگر به جنگ مذهبی روی آورد.

 

وی افزود: این نقشه بارها در عراق تکرار شده است و از همه مردم می خواهم نسبت به این مشکل بزرگ برحذر باشند، دستگاه های امنیتی نیز باید هوشیار و بیدار باشند. به دشمنان نیز باید یادآور شوم که چنین تهدیداتی تنها بر افزایش عزم و اراده ملت برای حضور پرقدرت در صحنه می افزاید.

 

حجت الاسلام قبانچی از گسترش فرار زندانیان در این کشور به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: فرار زندانیان از زندان های عراق پدیده جدیدی نیست، اما در روزهای گذشته به شدت افزایش یافته و تعدادی از جنایتکاران حرفه ای که تعداد زیادی از شهروندان را به قتل رسانده اند از زندان تکریت فرار کردند.

 

خطیب جمعه نجف تاکید کرد: فرار زندانیان پیام اطمینان بخشی برای تروریست ها است و خبرهای رسیده نشان دهنده دست داشتن مسؤولان زندان در فرار این  افراد است. دستگاه های امنیتی باید از لوث افراد فاسد پاک شود تا مردم به نیروهای امنیتی اطمینان کاملی داشته باشند.

 

وی خواستار تاسیس قبرستان ویژه شهدای گمنام شد و خاطر نشان ساخت: از بنیاد شهید عراق می خواهم قبرستان ویژه ای برای شهدای گمنام تاسیس کند تا یاد و خاطره آنان در میان این ملت مظلوم حفظ شود و جهانیان بفهمند که این ملت با چه ظلم و ستم هایی مواجه بود./980/ب901/ک

ارسال نظرات