۱۴ مهر ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۱۴۱۳۵۱
آیت الله ایمانی:

مشکل سوریه باید به دست مردم این کشور حل شود نه قدرت های استکباری

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان فارس با تاکید بر عدم مداخله قدرت های استکباری در مساله سوریه، گفت: اگر حکومت سوریه مطلوب نیست این را باید خود مردم تشخیص دهند و انتخاب کنند نه این که دیگران به جای آنها تصمیم بگیرند.
آيت‌الله اسدالله ايماني،امام جمعه شيراز آيت الله ايماني

  

آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، لشکرکشی به سوریه و قصد براندازی آن با دلار و زور را مطابق با قانون جنگل دانست و اظهارداشت: مردم آزاده و مستقل دنیا این روش را تأیید نمی کنند، این زشت ترین کاری است که علیه یک ملت می توان انجام داد؛ نظیر این کار را در تاریخ ناپلئون، مغول ها و هیتلر کردند.

 

وی با بیان این که دنیا این نحوه اداره و مدیریت جهانی را نمی پذیرد، گفت: باید این تروریست ها را از سوریه خارج کنند تا مردم این کشور خود مشکل شان را حل کنند؛ اگر حکومت سوریه مطلوب نیست این را باید خود مردم تشخیص دهند و انتخاب کنند نه این که دیگران به جای آنها تصمیم بگیرند.

 

امام جمعه شیراز با اشاره به راه حل ارائه شده از سوی مقام معظم رهبری برای بحران سوریه، خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند اگر بخواهیم مردم سوریه از این گرفتاری نجات پیدا کنند باید کشورهایی که نیروی مسلح به آنجا فرستاده اند و جنگ نیابتی به راه انداخته اند، دست از این کارشان بکشند و بگذارند مردم با تمدن و فرهنگ سوریه با رأی سرنوشت خود را مشخص کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان فارس دولت آمریکا را منافق هزار چهره خواند و گفت: چهره زشت آنها و کشورهای اروپایی برای همه مشخص شده و نقاب از چهره شان افتاده است؛ آنها کسانی هستند که در ویتنام آن جنگ خانمان سوز را راه انداختند، در افغانستان و عراق هم وارد شدند و هنوز هم گوآنتانامو و جاهای دیگر جنایت می کنند و در عین حال دم از حقوق بشر می زنند.

 

آیت الله ایمانی افزود: استکبار جهانی هرجا منافع شان اقتضا کند خود را گریم می کنند و با چهره سازی جدید سعی در فریب مردم جهان دارند؛ گاهی دست های چدنی خود را زیر مخمل سبز رنگ پنهان و به سمت ایران دراز می کنند ولی انقلاب اسلامی چهره دو رویی و تزویر آن ها را برملا کرده است.

 

وی سکوت آمریکا در برابر نسل کشی بحرین را لگدمال کردن حقوق بشر دانست و گفت: آنها همیشه به دنبال منافع خود هستند و از ابتدا با جمهوری اسلامی ایران دشمنی داشتند، چراکه حرف های به حق ما با زیاده خواهی های آنان در تضاد است.

 

 

امام جمعه شیراز درباره علت حمایت عربستان از سرکوب مردم سوریه، ابرازداشت: حکومت عربستان استبدادی است و برای حفظ موقعیت خود در منطقه از سیاست های آمریکا حمایت می کنند./928/ت302/ج

 

ارسال نظرات