۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۴۱۳۸۸
از سوی اداره کل اوقاف؛

مقبره نخستین مبلغ حکومت شیعی در طبرستان مرمت و بازسازی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از مرمت و بازسازی مقبره ابومحمد حسن ابن‌علی اطروش ملقب به ناصرالحق نخستین کسی که در سرزمین طبرستان اقدام به تشکیل حکومت شیعی کرد خبر داد.
اوقاف وقف امور خيريه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در جلسه بررسی مرمت و بازسازی بقعه ناصرالحق آمل که در سالن اجتماعات ارشاد آمل برگزار شد با بیان این که همان‌گونه که دشمن برای مقابله با ما از همه توان خود در عرصه جنگ نرم بهره می‌گیرد، ما نیز باید از حداکثر توان خود در این راستا بهره ببریم، گفت: باید با معنویت افزایی و ترویج اسلام اصیل زمینه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان را فراهم آوریم چرا که دشمنان برنامه های گوناگونی برای به انحراف کشیدن جوانان تدارک دیده اند.

 

وی با اشاره به این  که تلاش لازم باید در راستای ترویج جایگاه بقاع متبرکه و امام زادگان صورت گیرد، گفت: دوستی با اهل بیت(ع) و خاندان مطهر آنها بهترین راه گریز از آسیب ها و بحران های فرهنگی اجتماعی است.

 

مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به این که ترویج و گسترش فضائل اهل بیت(ع) در راستای تقویت بنیه های دینی مذهبی امری مهم و ضروری است، یادآور شد: تبدیل بقاع متبرکه و آستان مقدس امام زادگان به قطب های فرهنگی و ارتقای معرفت نسبت به این بزرگواران در راستای بصیرت ولایی در جامعه باید صورت گیرد.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که معرفی بقاع متبرکه و امام زادگان سبب آگاه سازی همه اقشار جامعه از کرامات و فضائل این بزرگواران می شود، خاطرنشان کرد: ترویج جایگاه و شخصیت والای این بزرگواران امروز به عنوان یک اصل اساسی است که باید با برنامه ریزی مدون و سازمان دهی شده در راستای آن حرکت کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که مرمت و بازسازی بقعه ناصرالحق امری مهم است که همگان باید در راستای آن اهتمام لازم را داشته باشند، گفت: باید این بقعه از وضعیت کنونی خود خارج شود و به مکانی ارزنده و در جایگاه واقعی خود تبدیل شود.

 

وی با بیان این که مرمت و بازسازی بقعه ناصرالحق مورد تاکید مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب به این مکان توجه خاصی دارند که باید تلاش شود تا وضعیت مناسبی برای آن حاصل شود.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که آرامگاه نخستین کسی که در سرزمین طبرستان اقدام به تشکیل حکومت شیعی کرد ابومحمد حسن ابن‌علی اطروش ملقب به ناصرالحق است، گفت: مقبره این فرد که از وی به عنوان نخستین مروج اسلام در سرزمین‌های دیلمان، گیلان و طبرستان نام برده می‌شود در محله پایین‌بازار آمل است.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران در پایان به ویژگی های شخصیتی ناصرالحق اشاره کرد و گفت: ایشان مردی از هر نظر ممتاز بود، عالم فقیه و سیاستمدار و به علوم زمان خود نیز مسلط بود./950/پ203/ب

ارسال نظرات