۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۴۱۳۸۹
معاون اجرایی مجمع جهانی اهل بیت:

اجلاس بین المللی غدیر را در عالی ترین سطح برگزار می کنیم

خبرگزاری رسا ـ معاون اجرایی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: ترویج عید سعید غدیر خم و مساله امامت و ولایت با حضور نخبگان خارجی از سراسر جهان بهتر محقق می شود و به همین دلیل این اجلاس باید در بالاترین سطح از نظر محتوایی، علمی، معرفتی و اجرایی برگزار شود.
پوستر اجلاس غدير

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اجلاس بین المللی دهه غدیر محمد رضا نظام دوست، معاون اجرایی مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: ترویج عید سعید غدیر خم و مساله امامت و ولایت با حضور نخبگان خارجی از سراسر جهان بهتر محقق می شود و به همین دلیل این اجلاس باید در بالاترین سطح از نظر محتوایی، علمی، معرفتی و اجرایی برگزار شود.

محمد رضا نظام دوست با اعلام این خبر افزود: با توجه به همسویی و تطابق اهداف مجمع جهانی اهل بیت(ع) که در اساسنامه آن آمده است و نیز نقطه نظرات مسوولان مخصوصا مقام معظم رهبری و از طرفی انتساب این نهاد به اهل بیت(ع) و نشر معارف آنان که ماموریت اصلی این نهاد است، در نظر داریم با همکاری ستاد مردمی بزرگداشت دهه غدیر و برخی موسسات دیگر از جمله ستاد بزرگداشت دهه غدیر مازندران که تحت اشراف آیت الله نظری خادم الشریعه به فعالیت می پردازد، دانشگاه امام صادق(ع) ، موسسه بین المللی مطالعات و تحقیقات خاورمیانه تیام و بنیاد بیماری ها نادر، اجلاسی با عنوان اجلاس بین المللی دهه غدیربرگزار شود.

وی با بیان اینکه بین این نهادها برای گسترش و اشاعه فرهنگ غدیر همسویی، هم افزایی و هماهنگی وجود دارد افزود: با استفاده از تجربه برگزاری اجلاس بین المللی دهه غدیر که سال گذشته در شهر مقدس مشهد برگزار شد تصمیم بر آن شد که این اجلاس با شکوه و عظمت بیشتر و هماهنگی افزون تر با همکاری موثر و مفید مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار شود.

نظام دوست افزود: یکی از اهداف اصلی مجمع جهانی اهل بیت(ع) به عنوان نهادی اهل بیتی معرفی و تبیین و تشریح واقعه تاریخی غدیر به عنوان مهمترین عید اسلامی است و طبیعی است که مجمع این امر را در راستای ماموریت های خود تعریف کرده و با سرور و اشتیاق این اجلاس را برگزار کنیم.

وی گفت: اجلاس دهه غدیر در حقیقت یک اجلاس بین المللی در ابعاد مختلف با حضور علما و شخصیت های خارجی است و حجم و گستردگی آن عظیم و از نظر کیفی در حد و اندازه های اجلاس بین المللی مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) است که با حضور نخبگان شیعه از سراسر جهان برگزار می شود و انتساب این اجلاس به مولی الموحدین(ع) اهمیت، عظمت و شکوه این اجلاس را دو چندان کرده است.

نظام دوست با اشاره به دهه امامت و ولایت ادامه داد: برگزاری این اجلاس زمینه ساز آمادگی دل ها و اذهان برای تکریم و بزرگداشت این دهه است و مجمع جهانی اهل بیت(ع) تمام توان خود را برای برگزاری هر چه بهتر و با شکوه تر این اجلاس بسیج خواهد کرد.

وی ادامه داد: ترویج عید سعید غدیر خم و مساله امامت و ولایت با حضور نخبگان خارجی از سراسر جهان بهتر محقق می شود و به همین دلیل این اجلاس باید در بالاترین سطح از نظر محتوایی، علمی، معرفتی و اجرایی برگزار شود./928/د102/ن

ارسال نظرات