۱۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۴۱۴۱۱
آیت الله شبستری:

فعالیت خیرین در عرصه بهداشت و درمان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت خیریت سلامت در عرصه تجهیز مراکز درمانی و بهداشتی همواره مایه خیر و برکت در ارتقای شاخص‌های سلامت بوده است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در مراسم اهدای یک دستگاه آمبولانس از سوی خیر تبریزی به بیمارستان الزهرا(س) این شهر اظهار داشت: فعالیت خیریت سلامت در عرصه تجهیز مراکز درمانی و بهداشتی استان همواره مایه خیر و برکت در ارتقای شاخص‌های سلامت در منطقه بوده است.


وی با تأکید بر این‌که قدم در عرصه تسهیل در درمان بیماران مشمول جزای خیر خداوند در دنیا و آخرت است، خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از بیماران از شهرهای اطراف و کشورهای همسایه برای مداوا به تبریز سرازیر می‌شوند، اما تعداد و تجهیزات بیمارستان ها این شهر جوابگوی نیاز بیماران نیست.

 

امام جمعه تبریز با اشاره به اهمیت فعالیت خیرین در عرصه بهداشت و درمان گفت: خیرین همان گونه که در حوزه‌های مختلفی همچون مدرسه سازی و مسکن سازی وارد میدان شده و اقدامات خوبی انجام داده اند، در حوزه سلامت نیز تقویت نیروی خیرین سلامت ضروری است.

 

آیت الله شبستری با بیان این‌که فعالیت خیرین سلامت تنها به تجهیز یا ساخت بیمارستان اختصاص ندارد، افزود: بیماران بی بضاعت نیازمند حمایت های مالی مردم مؤمن نیز هستند تا به زودی سلامتی خود را به دست آورند.

 

وی ادامه داد: بودجه بخش دولتی به تنهایی نمی تواند تمام نیازهای حوزه سلامت را تامین کند، بنابراین ورود مردم خیر در عرصه سلامت می تواند کمک ارزنده ای به بیماران باشد، در حقیقت تحقق عدالت درمانی در سراسر کشور، نیازمند عزم جدی دولت و نیات خیرین سلامت برای بهره‌مندی اقشار بی‌بضاعت از خدمات بهداشتی است.

 

امام جمعه تبریز با قدردانی از اقدام خیر تبریزی در اهدای یک دستگاه آمبولانس به بیمارستان الزهرا(س) اظهار داشت: در زمان بروز حوادث پیش بینی نشده مانند زلزله کمبود تجهیزات پزشکی و آمبولانس موجب از دست رفتن تعداد بیشتری از هموطنان می‌شود.

 

وی خواستار همکاری خیرین دیگر عرصه‌ها در عرصه سلامت شد و گفت: خوشبختانه با آغاز فعالیت مجمع خیریت سلامت استان، شاهد اقدامات ارزنده و ارزشمند در مساعدت و یاری به بیماران بی‌بضاعت استان هستیم که تداوم چنین اقداماتی ضرورتی انکار ناپذیر است./935/پ202/س

ارسال نظرات