۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۱۴۱۶۰۶

حجت الاسلام پناهیان به تبیین مسائل ازدواج جوانان می پردازد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام پناهیان فردا در دانشگاه آزاد نور به تبیین موضوع و مسائل ازدواج جوانان می پردازد.
حجت الاسلام پناهيان

حجت الاسلام سلیمان حلیمی، مسؤول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نور با بیان این که  هیچ شالوده ای مقدس تر از بنای رفیع ازدواج نیست  و هر ملتی در دین و آیین خود به نوعی از آن بهره مند است، گفت: دین اسلام بیش از همه بر آن تأکید دارد و برای ازداوج آثار  مهمی و ارزنده ای را یاد کرده است.

 

وی با اشاره به این که هر دختر و پسر بالغی احتیاج به ازدواج دارد و اگر با این نیاز طبیعی و تکوینی مبارزه شود، جز بدبختی و فساد چیز دیگری در برنخواهد داشت، خاطرنشان کرد: اگر برخلاف تکوین رفتار شود منجر به فساد در جامعه می شود که نمونه آشکار  آن، دنیای به اصطلاح مترقی امروزی است که با چنان سرعتی به سوی بدبختی و فلاکت گام برمی دارد که از هیچ کس پوشیده نیست.

 

حجت الاسلام حلیمی با بیان این که دین مبین اسلام انتخاب همسر را به عهده هریک از پسر و دختر گذاشته است تا با واقع بینى تفکر، مشورت والدین و افراد مطمئن همسر خود را انتخاب کنند، بیان داشت: جوان امروز باید در انتخاب همسر ملاک های برتر که برگرفته از تعالیم والای اسلامی است را برگزیند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به این که دین اسلام به هم شأن بودن دختر و پسر در عرصه ازدواج تأکید کرده است، گفت: دختر و پسر باید از نظر دینی، اخلاق و اصالت خانوادگى همانند هم باشند تا بتوانند زندگی آرامی را در کنار هم داشته باشند و متأسفانه بعضى خانواده ها به معیارهاى غیر صحیح و ظواهر امر توجه دارند که این امر سبب خواهد شد تا معیارهای اصولی و اصلی در فرع مسأله قرار گیرد.

 

مسؤول دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور با بیان این که مردان و زنان مسلمان باید ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) را اسوه و سرلوحه  خود قرار دهند، خاطرنشان کرد: در آن ازدواج والا اهداف الهى منظور شد که ثمره آن فرزندانى پاک و عرشی بود.

 

حجت الاسلام حلیمی با بیان این که همایش جوانان و ازدواج با موضوع چرا انگیزه تشکیل خانواده و تکثیر نسل در میان جوانان کاهش یافته است در این واحد دانشگاهی برگزار می شود، گفت: این همایش فردا از ساعت هشت صبح در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد نور آغاز خواهد شد.

 

وی در پایان گفت: حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد برجسته حوزه و دانشگاه در این همایش به تبیین موضوع و مسائل ازدواج جوانان خواهند پرداخت./950/پ202/س

 

ارسال نظرات