۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۳
کد خبر: ۱۴۱۷۶۳
نماینده خبرگان رهبری:

تعامل میان صنعت و دانشگاه حلقه مفقوده تولید ملی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با انتقاد از رابطه کمرنگ میان جامعه دانشگاهی با صنعت تأکید کرد: شکوفایی صنعت کشور با تعامل دانشگاه و اقتصاد میسر است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، امروز در دیدار رؤسای دانشگاه های علمی کاربردی استان با تأکید بر توجه به مهارت‌آموزی همزمان با تعلیم و تربیت در دانشگاه‌های کشور اظهار داشت: فاصله‌ای زیاد میان علم و صنعت وجود دارد که خوشبختانه دانشگاه جامع علمی کاربردی این اختلاف را به حداقل کاهش داده است.


امام جمعه تبریز لازمه شکوفایی صنعت کشور را تعامل میان دانشگاه و اقتصاد دانست و تصریح کرد: وجود دانشگاه جامع علمی کاربردی در جامعه لازم است و ویژگی اصلی این دانشگاه این است که علم آموزی با کار و یادگیری فن توأم می شود.

 

نماینده خبرگان رهبری خواستار توجه به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری نهادهای علمی و صنعتی شد و خاطرنشان کرد: تعامل میان صنعت و دانشگاه حلقه مفقوده تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی است، تولید علم و فناوری بدون شناخت از نیازهای داخلی و خارجی بیهوده خواهد بود.

 

آیت الله شبستری بیکاری را یکی از معضلات اساسی کشور دانست و گفت: با آغاز فعالیت دانشگاه علمی کاربردی بستر لازم برای تحصیل و اشتغال جوانان فراهم شده است، دانشجویان در این مراکز ضمن تحصیل علوم چون کار علمی یاد می گیرند در آینده در شغلشان نیز موفق خواهند بود.

 

وی ادامه داد: طبق آیات قرآنی و روایات وارده کسانی مورد علاقه خداوند هستند که هم معلومات داشته و هم این معلومات را عملی کنند؛ از این رو توسعه فعالیت های دانشگاه علمی کاربردی می تواند ضمن آموزش مهارت های شغلی مورد نیاز جامعه در پویایی و تعالی اقتصاد کشور مؤثر باشد.

 

آیت الله مجتهدشبستری در بخش دیگری از سخنان خود خواستار توجه متولیان آموزش عالی به تقویت ایمان و اخلاق حسنه در کنار تحصیلات علوم در دانشگاهی شد و افزود: نباید علم آموزی تنها با هدف کسب مادیات، پست و مقام باشد، بلکه خدمت به جامعه و شکوفایی میهن رسالت اصلی جوانان ایرانی باشد.

 

همچنین علی امین فرد، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی از فعالیت چهل مرکز فعال علمی کاربردی در استان خبر داد و افزود: دو هزار دانشجو در این مراکز مشغول به تحصیل هستند./935/پ202/س

ارسال نظرات