۱۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۸
کد خبر: ۱۴۱۷۶۶
خطیب جمعه رشت:

ایجاد انگیزه و حرکت فرهنگی در جامعه از وظایف ستاد امر به معروف است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت رشت یکی از راه‌‌های مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و اظهار داشت: اگر درجامعه ما این فریضه مهم اسلامی به خوبی احیا شود به یقین ناهنجاری‌های اجتماعی و بسیاری از بداخلاقی ها در جامعه کاهش خواهد یافت.
امام جمعه موقت رشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام غلامرضا شفیع زاده، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان، امروز در جلسه ستاد احیای استان با مهم ارزیابی کردن مسأله امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی گفت: این فریضه مهم الهی همواره مورد تأکید دبین مبین اسلام و ائمه معصومین(ع) بوده است.

 

امام جمعه موقت رشت بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر جایگاه والایی در ادبیات دینی دارد و در روایات اسلامی تأکید شده که اگر این فریضه الهی اجرایی شود سایر احکام الهی هم اجرا خواهد.

 

حجت الاسلام شفیع زاده اجرای صحیح و با قوت امر به معروف و نهی از منکر را زمینه‌ساز سلامت جامعه دانست و خاطرنشان کرد: اگر این فریضه مهم دینی به درستی در جامعه نهادینه و اجرا شود بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش خواهد یافت.

 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گیلان از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از فریضه‌های مهم اسلامی یاد کرد و گفت: جامعه‌ای که از فریضه مهم الهی دور باشد در مسیر انحراف قرار خواهد گرفت.

 

وی یکی از راه‌‌های مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست و اظهار داشت: اگر درجامعه ما این فریضه مهم اسلامی به خوبی احیا شود به یقین ناهنجاری‌های اجتماعی و بسیاری از بداخلاقی ها در جامعه کاهش خواهد یافت.

 

امام جمعه موقت رشت با اشاره به تلاش دشمنان برای تضعیف ارزش‌های دینی در جامعه اسلامی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان از همه ابزار ضد فرهنگی برای هویت زدایی از نسل جوان جامعه اسلامی استفاده می کند.

 

دبیر ستاد امر به معرف و نهی از منکر گیلان با بیان این که ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر می تواند مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان در عرصه فرهنگی شود، ادامه داد: باید سازوکارهای لازم جهت نهادینه کردن این فرهنگ اسلامی در جامعه فراهم شود.

 

حجت الاسلام شفیع زاده با تأکید براین که احیای امر به معروف و نهی از منکر باید به یک ارزش مهم در جامعه تبدیل شود، تصریح کرد: همه متولیان دینی و فرهنگی جامعه اسلامی در برابر احیا این فریضه مهم الهی وظیفه دارند.

 

امام جمعه موقت رشت اجرا نشدن امر به معروف و نهی از منکر را سبب تضعیف ارزش های دینی دانست و خاطرنشان کرد: باید برای اجرای این فریضه الهی برنامه ریزی مناسب و اصولی صورت گیرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهداف تشکیل این ستاد افزود: ایجاد تحرک و انگیزه در بدنه اجتماع، احیا و گسترش امر به معروف و نهی از منکر در همه بخش ها، اصلاح و بهبود وضعیت فرهنگی جامعه و آماده‌سازی مردم برای اجرای این فریضه از اهداف ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

 

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر گیلان اظهار داشت: اصلاح وضعیت موجود جز با فرهنگ‌سازی و بسترسازی برای گسترش فریضه امر به معروف و نهی از منکر در میان مردم و مسؤولان امکان‌پذیر نیست./950/پ202/س

ارسال نظرات