۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۵
کد خبر: ۱۴۱۹۲۰

جشنواره شعر دفاع از پیامبر اکرم در نجف اشرف برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ جشنواره شعر دفاع از پیامبر اکرم (ص) با سخنرانی علما و سیاستمداران و قرائت اشعاری توسط شاعران برجسته عراق در نجف اشرف برگزار شد.
جشنواره شعر دفاع از پيامبر اکرم (ص) در نجف جشنواره شعر دفاع از پيامبر اکرم (ص) در نجف جشنواره شعر دفاع از پيامبر اکرم (ص) در نجف

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هیأت فرهنگی دفتر شهید صدر در نجف اشرف، جشنواره شعری را در محکومیت هتک حرمت رسول اکرم (ص) و با عنوان «هیچ پیامبری مثل من سختی ندید» را با حضور علما، فرهنگیان و شخصیت های مختلف در مسجد کوفه برگزار کرد.

 

شاعران خاندان عصمت و طهارت (ع) در این مراسم، در اعتراض به توهین به ساحت مقدس حضرت محمد مصطفی (ص) به سروده سرایی پرداخته و این پخش فیلم موهن آمریکایی و انتشار کاریکاتور پیامبر (ص) در آمریکا و غرب را به شدت محکوم کردند.

 

حجت الاسلام شیخ احمد العبودی از رهبران جریان صدر عراق در ابتدای این مراسم به سخنرانی پرداخت و هتاکی مستمر به مقدسات اسلامی خصوصا پیامبر عظیم الشان (ص) را نابخشودنی توصیف کرد.

 

حسین الشریفی، نماینده پارلمان عراق نیز با محکومیت این گستاخی ها بر لزوم پاسخگویی مناسبت مسلمانان به توهین های دشمنان به مقدسات اسلامی تاکید کرد.

 

وی از دولت های عربی و اسلامی خواست مواضع محکمی در قبال دشمنان اسلام اتخاذ کرده و از دولت عراق خواست سفیر آمریکا در این کشور را اخراج سازد.

 

شعرای عراقی پس از آن به قرائت سروده های خود در وصف حضرت محمد (ص) پرداخته و اشعاری در زمینه محکومیت هتک حرمت پیامبر اکرم (ص) سرودند.

 

شرکت کنندگان در انتهای این مراسم، پرچم آمریکا را در اعتراض به هتاکی های صورت گرفته علیه مقدسات اسلامی و تاکید بر عدم سکوت مسلمانان در برابر تعرض به ساحت مقدس رسول خدا (ص) به آتش کشیدند./980/ب901/ک

ارسال نظرات