۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۴۲۲۷۳
نماینده خبرگان رهبری:

وزارت ورزش و جوانان از فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دور نشود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل گفت: بلوغ عقلی و فکری نیاز امروز قشر جوان جامعه است که برای تحقق این مسأله نیازمند اتخاذ استراتژی تربیتی گرفته از آموزه‌های دینی و قرآنی هستیم.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در دیدار کارکنان، مسؤولان و مدیرکل ورزش و جوانان اظهار داشت: تقویت و تعمیق باورهای اعتقادی میان نسل جوان ضرورتی انکارناپذیر برای مقابله با توطئه‌های فکری و انحرافی دشمنان است.

 

وی با تأکید بر این‌که باید ضرورت‌های منافع ملی میان جوانان تقویت و در محور ولایت تعریف شود، خاطرنشان کرد: اگر بصیرت دینی و ولایی جوانان تقویت شود، توطئه‌های دشمنان بی‌معنا خواهد بود، جوان ایران اسلامی باید تفکری ولایی داشته باشند تا بتوانند همچون نسل‌های گذشته استکبارجهانی را ذلیل کنند.

 

امام جمعه اردبیل خواستار برنامه‌ریزی دقیق برای امور جوانان شد و افزود: فعالیت‌های وزارت ورزش و جوانان نباید تنها در مسائل ورزشی خلاصه شود، برای نقش‌آفرینی اجتماعی جوانان نیازمند برنامه‌ریزی مدونی هستیم، البته در این بین توسعه فعالیت‌های عرصه اوقات فراغت و ورزش هم باید در خدمت جوانان باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عاملی با تأکید بر تبدیل وزارت ورزش و جوانان به یک دستگاه فرهنگی تصریح کرد: بلوغ عقلانی نیاز امروز قشر جوان جامعه است که برای تحقق این امر نیازمند اتخاذ استراتژی تربیتی گرفته از آموزه‌های دینی و قرآنی هستیم.

 

وی ادامه داد: سوق دادن جوانان به فعالیت‌های جمعی برای افزایش تولید و خودکفایی کشور در تمام بخش‌ها ضرورت مهم دیگر در حوزه جوانان است، چراکه نقش جوانان در عبور از تحریم‌ها، توطئه‌ها و تهدیدهای دشمنان برای توسعه، تعالی و عزت نظام اسلامی قابل توجه و اهمیت است.

 

امام جمعه اردبیل تصمیم‌گیری برای حوزه جوانان را نیازمند شناخت مسؤولان از فضای حاکم بر قشر جوان جامعه دانست و گفت: متأسفانه در برخی موارد کسانی که تصمیمات کلان می گیرند در حوزه فرهنگی آنچنان که باید درگیر نیستند و از نیاز جوانان به نرم‌افزاهای فرهنگی و برنامه‌ریزی‌های منظم غفلت کرده اند.

 

نماینده خبرگان رهبری در پایان خواستار تغییر نگرش مسؤولان نسبت به مقوله ورزش در عرصه جوانان دانست و گفت: ورزش تنها یک تفریح نیست، بلکه یک کار عظیم فرهنگی برای سلامتی روحی و جسمی جامعه است، ترغیب جوانان برای حضور در عرصه ورزش یک مسأله فرهنگی است./935/پ202/س

ارسال نظرات