۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۳۴۳
امام جمعه مرند:

توصیه‌های رهبری منشور علمی و عملی روحانیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مرند توصیه های مقام معظم رهبری را منشور جامع حوزه های علمیه دانست و گفت: عده‌ای حق ندارند برای جلب نظر معاندان داخلی یا خارجی سخنانی از تریبون رسمی نظام داشته باشند که در راستای اهداف دشمن باشد.
حجت لاسلام علي نعمت‌‌زاده، امام جمعه مرند

 

حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز به تحلیل رهنمودهای مقام معظم رهبری در جمع طلاب و روحانیان استان خراسان شمالی پرداخت و اظهار داشت: روحانیت در طول تاریخ هیچ گاه نسبت به وقایع پیرامون خود و جامعه بی‌تفاوت نبوده و همواره نسبت به اوضاع و شرایط نامناسب اجتماع به‌ویژه مردم منتقد است.

 

وی با بیان این‌که دشمنان در طول تاریخ درصدد جدایی روحانیت و دین از حکومت و نظام بوده‌اند، افزود: پروژه فردی‌سازی دین در جوامع اسلامی و انزوای روحانیت از توطئه‌های مهم استعمار و استکبار بوده است، همان گونه که رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند تفکیک ناپذیری روحانیت از نظام اسلامی یک اصل محسوب می شود.

 

امام جمعه مرند ادامه داد: رهبر انقلاب هرگونه تفکری را که روحانیت را جدای از نظام اسلامی بداند، سکولاریسم دانستند، بدین معنا که روحانیت و حوزه های علمیه سربازان نظام هستند و هیچ گاه نمیتوانند خود را جدا از نظام اسلامی تصور کنند، تعبیر بهتر این مساله را حضرت آیت الله خامنه‌ای ارایه کردند که فرمودند؛ حوزه های علمیه نمی توانند سکولار و نسبت به نظام اسلامی بی تفاوت باشند.

 

حجت الاسلام نعمت زاده عمل به توصیه های رهبر انقلاب در هر شرایطی را لازم و ضروری دانست و افزود: اگر ایشان تضعیف نظام اسلامی را حرام می دانند، عده‌ای حق ندارند برای جلب نظر معاندان داخلی یا خارجی سخنانی از تریبون رسمی نظام داشته باشند که در راستای اهداف دشمن باشد.

 

وی با بیان این‌که دشمنان اسلام برای رسمیت بخشی به ادعاهای واهی و القائات غلط خود همواره به دنبال ارائه این اکاذیب از زبان روحانیت بوده‌اند، گفت: همان گونه که رهبر انقلاب تاکید داشتند؛ هیچ روحانی نمی تواند خود را جدای از نظام اسلامی بداند؛ در چنین شرایطی بایستی ضعف‌ها و قوت‌های نظام منصفانه به همراه راهکار البته با در نظر گرفتن توصیه رهبری نظام مطرح شود.

 

امام جمعه مرند در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص رسالت علمی و تبلیغی طلاب و روحانیان، اظهار داشت: ایشان مصداق قدرتمند شدن روحانیت را، درس خواندن عالمانه و تعمق در معارف دینی با نیت رسیدن به مدارج برجسته علمی دانستند، رهبری همواره در کنار سفارش به کسب مدارج علمی، تهذیب و اخلاق را نیز توصیه کرده اند.

 

حجت الاسلام نعمت زاده با بیان این‌که توصیه‌های رهبری منشور علمی و عملی روحانیت بوده است، افزود: تحصیل علوم دینی و تفقه در معارف اسلامی زمانی مفید به حال فرد و جامعه خواهد بود که همراه با تهذیب نفس، تقوا و توجه به مکارم اخلاقی باشد، در این صورت نه تنها مشکلات نمی تواند خللی در رسالت تبلیغی روحانیت ایجاد کند، بلکه خود عاملی برای تهجد و توجه روحانیت به ذی‌طلبگی و رسالتش می شود.

 

وی همچنین در پایان با اشاره به سفارش رهبر انقلاب به طلاب و فضلای سراسر کشور برای هجرت از حوزه علمیه قم و شهرهای بزرگ، گفت: بسیاری از شهرها و روستاهای کشور با کمبود روحانی و مبلغ رو به رو هستند، این در حالی است که بسیاری از طلاب بومی آن مناطق در قم، مشهد، اصفهان و دیگر شهرهای بزرگ ساکن هستند./935/ت303/ج

ارسال نظرات