۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۴۲۴۲۱
مدیر مدرسه علمیه منتظریه گنبد:

حوزه همه توان خود را در جهت تحقق مطالبات رهبر انقلاب به کار می گیرد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه منتظریه گنبد با اشاره به این که حوزه های علمیه باید بلندگوی ولایت باشند، گفت: حوزه های علمیه مطالبات رهبری را با جدیت دنبال و در راستای رهنمودهای رهبری در خصوص تحول در حوزه تلاش خواهند کرد.
مدير مدرسه علميه منتظريه گنبد

حجت الاسلام محمدرضا ابراهیمی، مدیر مدرسه علمیه منتظریه گنبد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان با اشاره به این که این مدرسه علمیه سال تحصیلی جدید را با 64 طلبه آغاز کرده است، اظهار داشت: خوشبختانه در سال های گذشته این مدرسه علمیه همواره مورد توجه مردم منطقه بوده است.

 

مدیر مدرسه علمیه منتظریه گنبد با بیان این که طلاب این مدرسه از پایه دوم تا ششم مشغول تحصیل هستند، تصریح کرد: در حال حاضر نه استاد نیمه وقت و تمام وقت در این حوزه تدریس می کنند.

 

وی تحول در بخش های مختلف این مدرسه علمیه را یکی از مهم ترین برنامه های مدیریت حوزه در سال جدید اعلام کرد و افزود: خوشبختانه برنامه های مهمی قبل از آغاز سال تحصیلی از سوی مسؤولان مدرسه طراحی و اجرا شده است.

 

مدیر مدرسه منتظریه گنبد در ادامه سخنان خود به مرمت و بازسازی بخش های مختلف این حوزه اشاره کرد و ادامه داد: تعمیر حجره ها، تجهیز کتابخانه، بازسازی فضای داخلی حوزه و همچنین تجهیز مدرسه به برخی امکانات جانبی به منظور رفاه طلاب از جمله مهم ترین اقدامات صورت گرفته در سال جدید بوده است.

 

وی تأمین استاد برای مدرسه، برگزاری اردوی توجیهی تفریحی در ابتدای سال تحصیلی برای طلاب و برنامه ریزی آموزشی مناسب برای طلاب را از جمله دیگر فعالیت های مدیریت مدرسه در سال تحصیلی جدید اعلام کرد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این که تقویت نظم و معنویت در مدرسه یکی از برنامه های حوزه در سال تحصیلی جدید است، گفت: معنویت یکی از دوبال مورد نیاز یک طلبه است؛ چراکه یک طلبه عالم بدون اخلاق به جایی نخواهد رسید.

 

مدیر مدرسه علمیه منتظریه گنبد با اشاره به راه اندازی پایگاه بسیج طلاب در این مدرسه علمیه، بیان داشت: بسیج بازوی انقلاب است و این مدرسه علمیه برنامه هایی نظیر پخش مناجات قبل از اذان صبح، برگزاری سه نوبت نماز جماعت در مدرسه، برگزاری مراسم ها در مناسبت های گوناگون، برگزاری مراسم زیارت عاشورا و توسل و ندبه در هفته، برگزاری اردوهای گوناگون را به بسیج مدرسه سپرده است.


حجت الاسلام ابراهیمی یکی از برنامه های مدرسه علمیه منتظریه گنبد را برگزاری اردوی زیارتی سیاحتی قم و دیدار با علما اعلام کرد و ادامه داد: برگزاری چنین اردوهایی برای نشاط طلاب بسیار ضروری است و طلاب در این اردوها و دیدارها چشم انداز آینده خود را مشاهده می کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه منتظریه گنبد در ادامه سخنان خود با بیان این که داشتن پیش مطالعه، مباحثه، رعایت تقوا و شب زنده داری از جمله مسائل مهمی است که هر طلبه باید به آن توجه ویژه داشته باشد، گفت: داشتن اخلاق نیکو و ظاهری همخوان با ذی طلبگی از معیارهایی است که یک طلبه موفق همیشه به همراه دارد؛ چراکه مردم یک طلبه با اخلاق با علمیت کم را بهتر از یک مجتهد بی اخلاق قبول دارند.


حجت الاسلام ابراهیمی آگاهی به مسائل روز را یکی از ابزارهای مهم برای طلاب دانست و افزود: در حال حاضر واحد سیاسی بسیج مدرسه را فعال کرده ایم تا طلاب بتوانند اطلاعات روز کشور را به دست آورده و از اخبار مطلع باشند.

 

وی با تأکید بر تکریم اساتید از سوی طلاب، خاطرنشان کرد: احترام کامل به استاد و مشایعت ایشان پس از کلاس، از نکاتی است که همیشه به طلاب تذکر می دهیم.

 

مدیر مدرسه علمیه منتظریه گنبد، قرآن را سرچشمه معنویت و نور عنوان کرد و بیان داشت: در راستای اهتمام ویژه به قرآن کریم در این مدرسه علمیه، دارالقرآنی را تأسیس و استادی را برای این منظور فراهم کردیم تا طلاب بتوانند به بهترین وجه ممکن از علوم قرآنی بهره مند گردند.

 

این استاد حوزه نقش مدیریت حوزه علمیه گلستان را نقش پدری دانست و تصریح کرد: قطعا وجود چنین مرکزی در استان از ضروریاتی بوده که خوشبختانه محقق شده و این مدیریت باید نقش پدری برای مدارس علمیه استان داشته باشد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با تأکید بر تقویت مدارس علمیه استان، اظهار داشت: فراهم کردن اساتید مجرب برای مدارس استان، حذف قوانین دست و پاگیر، اعزام اساتید اخلاق به مدارس برخی از مواردی است که باید در استان به آن توجه ویژه شود.

 

وی در پایان با اشاره به این که حوزه های علمیه باید بلندگوی ولایت باشند، گفت: حوزه های علمیه باید مطالبات رهبری را با جدیت دنبال و در راستای رهنمودهای رهبری در خصوص تحول در حوزه بیشتر تلاش کنند./950/ت302/س

ارسال نظرات