۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۴۲۵۹۹
روزنامه اسرائیلی خبر داد؛

احتمال وقوع انقلاب اسلامی در میان اعراب اسرائیلی

خبرگزاری رسا ـ روزنامه اسرائیلی آروتز شوا در گزارشی نوشت: این احتمال وجود دارد که یک انقلاب اسلامی در شهرهای رژیم اشغالگر قدس به وقوع بپیوندد.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه اسرائیلی آروتز شوا در گزارشی نوشت: احتمال وقوع انقلاب اسلامی در شهرهای رژیم اشغالگر قدس زیاد است، و در صورت وقوع چنین انقلابی بیشتر از همه آن دسته از اعراب ساکن فلسطین اشغالی که طرفدار نتانیاهو هستند متضرر خواهند شد.


به نوشته این روزنامه، بسیاری از اعراب شهر تیرا در سرزمین های اشغالی که تابعیت اسرائیلی دارند سکولار و لیبرال هستند، اما رادیو ارتش اسرائیل روز گذشته در گزارشی عنوان کرد که در بسیاری از مدارس این شهر طرفداران جنبش اسلامی در اکثریت قرار گرفته اند.


به گزارش این رادیو بر فراز برخی از این مدارس پرچم های اسلامی به اهتزار درآمده است.

 

گفتنی است چند سال قبل خلاصه پژوهشی با عنوان «آیا شیعیان بیشتر خواهند شد؟» که توسط پروفسور "بیرتس حاییم ارولیه" استاد دین شناسی تطبیقی انجام شده بود در سایت اینترنتی مدرسه‌ی عالی علوم دینی در قدس اشغالی منتشر شد که نگارنده در پایان این گزارش آورده است: "وجود شیعیان در اسرائیل رخنه و نفوذ به آن است و نباید فراموش کرد که به جز وجود تاریخی شیعیان در سرزمین تاریخی فلسطین، انتشار تشیع در اسرائیل به چالش وخیم و بحرانی میان اسرائیل و حزب الله و پیروزی چند باره‌ی این حزب در مواجهه با اسرائیل منجر می‌شود.

 

این مساله باعث شده تا جوانان عرب درون سرزمین فلسطین و مخصوصاً مناطق معروف به عرب‌های 48 نگاه بسیار مثبتی به مذهب تشیع پیدا کنند. این عرب‌ها از رفتار حکومت اسرائیل در برخورد با آن‌ها و محرومیت آن‌ها از بسیاری اعتبارهای مالی یا اقتصادی یا اجتماعی که یهودیان در فلسطین اشغالی از آن‌ها بهره می‌برند و همچنین برخوردهای نژادپرستانه‌ی حکومت با آنان آزرده شده‌اند، که این امر باعث شده تا در بسیاری از این جوانان نسبت به حزب الله که یک حزب شیعی است یک عشق درونی به وجود آید. تصویر دبیرکل این حزب در ده‌ها اتاق و خانه‌ی عربی در فلسطین اشغالی آویخته شده است. این مساله سبب شده است که بسیاری از رسانه‌های عمومی و مسؤولین سیاسی تل آویو نسبت به خطرهای این پدیده هشدار دهند."/990/ب901/ک
 
 

ارسال نظرات