۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۱۴۲۸۰۲
بخش پایانی/ سخنگوی قوه قضاییه:

تسلیم ملت ایران با تحریم و فشار اقتصادی خیالی خام است

خبرگزاری رسا ـ دادستان کل کشور تاکید کرد: مردم ایران با وجود مشکلاتی که دارند در برابر فشارهای دشمن مقاومت می کنند و تسلیم ملت با فشار اقتصادی از سوی دشمنان خیالی خام است.
نشست خبري سخنگوي قوه قضاييه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای عصر امروز در نشست خبری قوه قضاییه با اشاره به موضوع بازار ارز تصریح کرد: بخشی از التهاب بازار ارز، فشار و جنگ اقتصادی دشمن علیه ملت ایران است که می‌خواهند با فشار و تحریم‌های اقتصادی، ملت ایران را تسلیم کنند که این موضوع، خیال باطل دشمنان این نظام است و مردم ما با تمام مشکلات اقتصادی در مقابل دشمن مقاومت خواهند کرد.

وی در ادامه افزود: مدیریت و مسله کنترل کلی بازار،‌یکی از وظایف جدی دولت است و اگر بازار با اهرم‌های مختلف کنترل شد، وضع بازار بهتر و اگر کنترل نشود، وضعیت بازار نتیجه دیگری خواهد داد.

سخنگوی دستگاه قضا بحث عرضه و تقاضا را یکی از عوامل گرانی ارز عنوان کرد و در ادامه افزود: در بازار ارز، اگر عرضه کم باشد و تقاضا زیاد، قیمت ارز بالا می‌رود و فشار دشمن در تحریم‌ها،‌ مقداری موجب شده است که عرضه دلار نسبت به سال گذشته محدود شود و در نتیجه با تقاضای بالا،‌ قیمت آن افزایش یابد.

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای با اشاره به مدیریت و کنترل اختصاص ارز برای ورود کالا به کشور اظهار داشت: دستگاه اجرایی کشور باید اولویت کالاهای اقتصادی و اختصاص ارز را در ورود کالا به کشور مدیریت کند و سازمان تعزیرات، مسؤول کنترل ارز در فرایند ورود کالا به کشور و نظارت بر بانک‌های عامل است.

دادستان کل کشور با تقسیم بندی مراجعه کنندگاه به بازار ارز، ابراز داشت: برخی از اخلال‌گران با هدف ضربه زدن به نظام و با علم و آگاهی بازار ارز را ملتهب می‌کنند و برخی هم برای منفعت بالا، باعث التهاب بازار می‌شوند که ناآگاهانه به نظام ضربه می‌زنند و قاطبه مردم هم از دلار و سکه به عنوان کالایی که قابلیت سود دهی دارد، استفاده می‌کنند و با خرید و فروش آن دنبال سود هستند که البته در برخی موارد حلال هم است.

وی در ادامه افزود: دستگاه قضا با همه اخلالگران بازار ارز بدون هیچ اغماضی برخورد قاطعانه خواهد کرد و برای مجازات اخلال گران هم قوانینی داریم که اخلال گرانی که با علم و آگاهی به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند، مفسدفی‌الارض شناخته شده و به اعدام محکوم می‌شوند و آنهایی که بدون آگاهی و عمد به نظام ضربه زدن به حبس مجازات خواهند شد.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به تعداد دستگیرکنندگان اخلال‌گران بازار، ارز بیان داشت: بیش از 30نفر در جریان التهاب اخیر بازار ارز دستگیر شدند که در بین آنها یک زن وجود دارد و برخی از آنان طلا و دلار قاچاق می‌کردند و در بازار ارز به قیمت بالا می‌فروختند و یک نفر هم از این التهاب بازار یک میلیارد سوده کرده بود.

دادستان کل کشور با اشاره به باندی تشکل یافته با هدف اخلال در بازار ارز اظهار داشت: برخی در داخل کشور به عنوان باندی تشکل یافته که با بیرون از کشور در ارتباط بودند با خرید کلی دلار،‌ عرضه را در بازار کم می‌کردند و با توزیع دلارها بین اعضای باند خود با خرید و فروش صوری،‌ قیمت ارز را ساعت به ساعت افزایش می‌دادند و باعث التهاب در بازار ارز می‌شدند.

وی در ادامه افزود: مسؤولان در دولت و مجلس با جلسات متعدد به دنبال پیدا کردن مشکلات و راه‌حل‌های آن هستند و هنوز در فرایند تحقیقات التهاب بازار ارز،‌ اثبات نشده که دستگاه مسؤولی قصد خیانت داشته است.

قوه قضاییه از منابع وقف دفاع می‌کند

محسنی اژه‌ای با اشاره به ارتباط نزدیک سازمان اوقاف با قوه قضاییه تصریح کرد: مسؤولان اوقاف برای احقاق حقوق موقوفات، به طور جدی پای کار هستند و قوه قضاییه هم از منابع وقف دفاع می‌کند و اگر هم در مواردی از موقوفات اطاله دادرسی شده است،‌ سازمان اوقاف به ما اطلاع دهد.

 سخنگوی دستگاه قضا با اشاره به سبک زندگی در کشورمان گفت: در مورد اصلاح سبک زندگی در کشور، باید فرهنگ‌سازی شود و آسیب‌های سبک زندگی فعلی،‌ شناسایی شده و با وضع قوانین و مقرراتی این آسیب‌ها برطرف شود و این موضوع باید توسط رسانه‌ها به مردم تفهیم شود./958/پ202/ج

ارسال نظرات