۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۱۴۲۹۱۷
آیت الله طباطبایی‌نژاد:

امامت امام جواد در دوران کودکی مقدمه‌ای برای پذیرش امامت حضرت ولی‌عصر است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: نابالغ بودن امام جواد(ع) و فرزندشان امام هادی(ع) مقدمه‌ای برای قبول و پذیرش امامت حضرت ولی‌عصر(عج) از سوی شیعیان و حتی بدخواهان است.
آيت الله طباطبايي نژاد امام جمعه اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع طلاب مدرسه دارالحکمه گفت: در سال 200 هجری قمری، زمانی که حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) به خراسان تبعید شدند، فرزند گرامی ایشان حضرت جوادالائمه(ع)، 5 ساله بود. یکی از ویژگی‌های بارز امام جواد(ع) سن کم ایشان، و این که اولین امامی است که قبل از بلوغ به امامت رسید که پذیرش این مسأله حتی برای کسانی که این مطلب را مستقیما از امام رضا(ع) شنیده بودند، نیز بسیار مشکل بود.

آیت الله طباطبایی‌نژاد ادامه داد: از این رو پس از شهادت امام رضا(ع)، شیعیان از همه جای ممالک اسلامی برای ارزیابی و حصول اطمینان از امامت امام جواد(ع) و همچنین سؤالات علمی و اعتقادی به مدینه می‌آمدند.

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: در این بین برادران اهل سنت نیز اشکالاتی را بر مذهب شیعه وارد می‌کنند که مگر می‌شود یک فرد نابالغ به امامت برسد، البته پاسخ آنها را قرآن با اشاره به داستان حضرت عیسی(ع) و حضرت یحیی(ع) کاملا صریح بیان کرده است.

وی خاطرنشان کرد: نکته بسیار ظریفی که در مورد نابالغ بودن امام جواد(ع) و فرزندشان امام هادی(ع) وجود دارد، بیان این مسأله است که این اتفاقات مقدمه‌ای برای قبول و پذیرش امامت حضرت ولی‌عصر(عج) از سوی شیعیان و حتی بدخواهان است و این که هیچ یک از کارهای خداوند بدون حکمت نیست.

آیت الله طباطبایی‌نژاد افزود: یکی از کارهایی که مأمون در زمان خلافت خود انجام می‌داد، برگزاری جلسات و دعوت از علمای اهل سنت، مسیحیت، یهود و دیگر ادیان، برای مناظره با امام رضا(ع) و همچنین امام جواد(ع)، به منظور مقابله و شکست مذهب جعفری  بود، البته در تمام آن جلسات مأمون با خفت و خواری رسوا می‌شد.

امام جمعه اصفهان در پایان با اشاره به روایتی از امام جواد(ع) بیان داشت: ایشان می‌فرماید مؤمن برای رستگاری به سه چیز نیاز دارد، اول توفیقی است که خداوند به او عطا می‌کند، دوم، یک واعظ درونی که مدام با نفس خود مبارزه کند، و سوم مغرور نباشد و هرکس به او نصیحتی کرد، آن را بپذیرد. /9392/پ202/س

ارسال نظرات