۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۴۲۹۲۹
در دانشگاه مازندران؛

کرسی آزاد اندیشی منجی آخرالزمان در ادیان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه مازندران از برگزاری کرسی آزاد اندیشی با موضوع منجی آخرالزمان در ادیان اول آبان در این دانشگاه خبرداد.
نماينده ولي فقيه در دانشگاه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام  سید حسین حسینی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه مازندران، امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در این دانشگاه خبر داد و گفت: پیروان همه ادیان عقیده دارند که در زمانی که فساد و بیدادگری و بی دینی همه جا را فرا می گیرد یک نجات دهنده بزرگ جهانی طلوع می کند و به اصلاح اوضاع آشفته جهان می پردازد و خدا پرستی را بر بی دینی و مادی گری غلبه می دهد.

 

وی افزود: با توجه به اهمیت مهدویت و جریان ضد مهدویت از سوی استکبار جهانی و صهیونیزم جهت بیداری قشر روشنفکر جامعه و شناخت بیشتر ایشان از مهدویت از سوی معاونت فرهنگی واجتماعی و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران کرسی آزاد اندیشی «منجی آخرالزمان در ادیان»  اول ابان ماه در سالن دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه مازندران واقع در پردیس دانشگاه مازندران برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: در این کرسی های آزاد اندیشی حجت الاسلام سید حسن ابراهیمان، استاد حوزه و دانشگاه در مازندران به بحث و تبادل نظر در ارتباط با مهدویت در ادیان الهی می پردازد.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه مازندران با بیان این که انتظار مایه نشاط در جامعه، استقامت در دین، تلاش در جهت گسترش خوبی ها و ایستادگی در مقابل زورگویان و مستبدان عالم است، تصریح کرد: دشمنان از صدر اسلام تا کنون به ویژه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با نشانه رفتن به دو بال بالابرنده فرهنگ دینی ما یعنی عاشورا و مهدویت درصدد ضربه زدن به اسلام ناب محمدی هستند و در این راه از هیچ تلاشی دریغ نکردند.

 

وی با بیان این که ترویج فرهنگ اصیل مهدویت در جامعه نیازمند شناخت صحیح مفهوم انتظار است، خاطرنشان کرد: تبیین مناسب جامعه منتظر زمینه ترویج این فرهنک اصیل را فراهم می کند.

 

حجت الاسلام حسینی مشکلات جامعه بشری را دوری از فرهنگ اصیل مهدویت دانست و خاطرنشان کرد: نهادینه سازی اندیشه اصیل مهدویت در سطح جهان همه مشکلات و ناهنجاری های امروز بشر را مرتفع خواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه مازندران با تأکید براین که شناخت معانی انتظار و مهدویت می‌‌تواند بهترین راهکار برای ترویج این فرهنگ باشد، خاطرنشان کرد: عدم شناخت در این خصوص سبب بروز مشکلات و آسیب های بسیاری خواهد شد.

 

حجت الاسلام حسینی خدا محوری، دین محوری و عدالت محوری را از جمله مهم ترین شاخصه های جامعه منتظر اعلام کرد و گفت: اگر جامعه ای دارای چنین ویژگی های بارزی باشد از جوامع دیگر خود را متمایز کرده است.

 

وی با بیان این که وظیفه اصلی منتظران انتظار فرج، تلاش جهت برپایی حکومت عدل جهانی تحت رهبری امام زمان (عج) است، افزود: در جامعه منتظر همه فعالیت و برنامه ها باید مطابق با قرآن و اهداف آن باشد./950/پ202/ب

ارسال نظرات