۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۴۲۹۳۳
قائم مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی:

مقابله با دین سبب افزایش گرایشات به سمت ادیان و ارزش های الهی می شود

خبرگزاری رسا ـ ما امروز از ادیان مختلف کنار هم جمع شده ایم تا اعلام کنیم این اقدام ناپاک، تنها تعرض به پیامبر(ص) نیست و توهین به همه ادیان الهی است و هر مقابله ای که با دین صورت بگیرد گرایش به سمت ادیان و اعتقادات موحدین بیشتر می شود.
دكتر منصور اعتصامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر منصور اعتصامی قائم مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عصر امروز سه شنبه 25 مهرماه در نشست رهبران و اندیشمندان دینی ایران با موضوع «کرامت ادیان و محکومیت اهانت به مقدسات دینی» که به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و معاونت امور بین الملل سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، با اشاره به این که امام جواد(ع) از بنیان گذاران گفت و گوی بین ادیان هستند، بیان داشت: مناظره ها و مبانی عقلی امام رضا(ع) و امام جواد(ع) برای شیعیان و تمام اهل کرامت و انسانیت یک الگو است.

وی با بیان این که انبیا در کنار مقام رسالت پیامبر(ص) به وسیله اصل رحمت قلوب انسان های پاک را جذب می کردند تصریح کرد: اگر انبیا الهی و پیامبر(ص) نسبت به بندگان کوچک ترین ناراحتی ابراز می کردند قطعا بندگان از اطراف پیامبران پراکنده می شدند.

اعتصامی با اشاره به آیه ای از قرآن که خداوند به پیامبر(ص) می فرماید ابتدا بخشش را پیشه خود کن و سپس به امر به معروف و نماز بپرداز، اظهار داشت: این آیه نشان می دهد راه و روش اصلاح یک جامعه به بخشش و محبت است.

قائم مقام سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با بیان این که ابراز محبت مردم یکی از ابواب زیبای کتب حدیثی ما است گفت: انبیا بنیان گذاران کرامت انسانی هستند.

اعتصامی در ادامه بیان داشت: هر گونه سخن غیر مستدل و اهانت به هر کدام از انبیا(ع) محکوم است و این یک اصل ثابت است و کسی اجازه ندارد به دلیل رواج آزادی اجازه توهین به ادیان را بدهد و چگونه است که غربی ها در نظام لیبرال دموکراسی این گونه اظهار نظر می کنند.

وی با طرح این سوال که آیا فطرت انسانی توهین به اسوه های بشری را به بهانه آزادی بر می تابد عنوان کرد این سوالی است که مستکبرین توان پاسخگویی آن را به ساختار عقلانیت بشر ندارند.

اعتصامی اظهار داشت: ما امروز از ادیان مختلف کنار هم جمع شده ایم تا اعلام کنیم این اقدام ناپاک، تنها تعرض به پیامبر(ص) نیست و توهین به همه ادیان الهی است و هر مقابله ای که با دین صورت بگیرد گرایش به سمت ادیان و اعتقادات موحدین بیشتر می شود./956/پ202/ص

ارسال نظرات