۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۱۴۳۰۴۷

زمان بازدید از ضریح امام حسین در قم پایان یافت

خبرگزاری رسا ـ هیأت امنای ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: زمان بازدید از ضریح امام حسین(ع) در قم به اتمام رسید.
ضريح جديد حرم امام حسين (ع)

به گزارش خبرگزاری رسا، هیأت امنای ساخت ضریح مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در قم با صدور اطلاعیه‌ای با اعلام خاتمه یافتن ساخت ضریح امام حسین(ع) در قم از عدم تمدید زمان بازدید ضریح خبر دادند.

متن اطلاعیه بدین شرح است:

امت شهیدپرور و عاشق حضرت اباعبدالله الحسین(ع)

درود خدا و فرشتگانش بر شما که به راستی عشق و ارادت خویش را به سالار شهیدان؛ حضرت سیدالشهداء(ع‌) با مشارکت گسترده در ساخت ضریح مطهر آن حضرت نشان دادید، این ضریح با ذره ذره عشق شما ساخته شد که در برهه‌های تاریخی ثابت کرده‌اید در راه حسین(ع‌) نه فقط از بذل مال بلکه از نثار جان نیز ابایی ندارید.

به‌طور قطع خاطره‌‌ ساخت ضریح جدید حضرت اباعبدالله(ع‌) تا ابد در ذهن تاریخ خواهد ماند و این شاهکار به‌عنوان شاخص هنر دینی در عصر جمهوری اسلامی ماندگار می‌شود و اگر انقلاب شکوهمند اسلامی به رهبری امام عظیم‌الشأن راحلمان و خون‌های پاک فرزندان شهید این مرز و بوم در راه احیای مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای و مراجع عظام تقلید نبود، این توفیق شامل حال مردم شریف ایران اسلامی نمی‌شد.

در طول چهار سال فعالیت کارگاه ساخت این ضریح مطهر، صحنه‌های بدیعی از عشق و ارادت را شاهد بودیم که در هیچ جای دیگری مشابه آن را نمی‌توان یافت و پرداختن به آن مجالی بس طولانی را می‌طلبد، اما استقبال بی‌نظیر شما از برنامه وداع با ضریح، حکایتی دیگر دارد که وصف‌ناپذیر است.

به همین مناسبت هیأت امنای ساخت ضریح مطهر بر خود لازم می‌داند ضمن تقدیر و تشکر از عزیزانی که از اقصی نقاط کشور، بلکه جهان برای زیارت و وداع با این ضریح مطهر به شهر مقدس قم مشرف شدند و همچنین تشکر ویژه از ساکنان و کسبه منطقه بلوار امین و محدوده اطراف، مدیریت و طلاب گرامی مدرسه علمیه معصومیه، کارکنان و دانشجویان بزرگوار مؤسسه امام خمینی(ره) و دیگر عزیزان به خاطر صبر و بردباری که از خود نشان دادند و عذرخواهی از آن‌ها به دلیل محدودیت‌های زیادی که در رفت و آمد و کار و تحصیل آنها به وجود آمد، به استحضار همه‌ عزیزان می‌رساند به دلیل برنامه‌ریزی انجام شده و توافقاتی که با مسؤولان حرم امام حسین(ع‌) صورت گرفته، همچنین انجام عملیات پایانی، تفکیک قطعات، بسته‌بندی و ...، به هیچ وجه امکان تمدید این برنامه وجود ندارد.

بدین ترتیب برنامه آخرین زیارت ضریح مطهر حضرت سیدالشهداء(ع‌) از شب ولادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع‌) آغاز و روز شهادت حضرت جوادالائمه(ع‌) به پایان رسید و امید است عنایات این دو امام همام، دست‌اندرکاران این کار و خادمان شما شیفتگان حضرت سیدالشهداء(ع‌) را یاری کند تا این امر مقدس به سرانجام برسد.

در پایان از همه عزیزان استدعا دارد با توجه به اتمام زمان بازدید، از حضور در محل کارگاه و درخواست بازدید جدا خودداری کنید تا خادمان شما بتوانند به موقع به وظیفه‌ خویش عمل کنند.

همچنین پیرو اعلام قبلی، از اول مهرماه سال 91 به بعد، تمام تبرعاتی که به کارگاه ضریح واصل می‌شود صرف ساخت ضریح شهدای کربلا خواهد شد. /907/ د101/ن

ارسال نظرات