۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۴۳۰۹۳

همایش اعجاز قرآن در حوزه علمیه امام خمینی گرگان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش اعجاز قرآن کریم امروز با حضور اساتید و طلاب در حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان برگزار شد.
ختم قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان حجت الاسلام سیدجواد محمدزاده، رییس اداره پژوهش حوزه علمیه گلستان در این همایش با اشاره به موضوع اعجاز قرآن کریم و تعریف اعجاز گفت: اعجاز خارق عادتی است که با ادعای رسالت همراه است و در صورتی که با ادعای رسالت همراه نباشد، کرامت نامیده می شود.

 

وی ادامه داد: قرآن کریم در مواردی همچون فصاحت، بلاغت، هماهنگی آیات، تحدی، معارف ناب و توحید و  معجزه است.

 

حجت الاسلام محمد زاده در ادامه سخنان خود با تأکید بر این که طلاب باید همواره با قرآن و مفاهیم قرآنی مأنوس بوده و هیچ گاه آن را ترک نکنند، خاطرنشان کرد: طلاب جوان باید توجه بیشتر و دقیق‌تری نسبت به انس با قرآن و علوم قرآنی داشته باشند.

 

رییس اداره پژوهش حوزه علمیه گلستان با بیان این که طلاب باید به گونه ای با قرآن کریم مأنوس شوند که آیات قرآنی در روح و جان آنها نهادینه شوند، تصریح کرد: خواندن مستمر و فهم دقیق از آیات قرآنی در رسیدن طلاب به این امر مهم کمک خواهد کرد.

 

وی، فهم صحیح طلاب از مفاهیم قرآنی را ضروری دانست و با بیان این که طلاب باید با مراجعه به کتب معتبر قرآنی در به فهم مناسبی از مفاهیم تعالی بخش قرآنی دست یابند، خاطرنشان کرد: آشنایی با قرآن و خواندن ترجمه این کتاب الهی طلاب را در انس با این کتاب ارزشمند یاری خواهد کرد.

 

حجت الاسلام محمد زاده در ادامه سخنان خود به سفر مقام معظم رهبری به استان خراسان شمالی اشاره کرد و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در سفر به این استان مباحث گوناگونی همچون فرهنگ اسلامی و فرهنگی غربی را مطرح کردند که جای کار بسیاری دارد.

 

وی با بیان این که طلاب و روحانیان همواره در مسأله فرهنگ اسلامی پیشگام بوده و این سیطره فرهنگ غربی بر جامعه اسلامی ایران بسیار مذموم و ناگوار است، ادامه داد: انحصار روحانیان در مسائلی از جمله نماز، روزه، خمس و احکام  و بیگانگی از مسائل اجتماعی از فرهنگ های غربی است که بر ما وارد شده است.

 

حجت الاسلام محمد زاده خاطرنشان کرد: طلاب باید با سعی و تلاش مسیر تقلید را پشت سر گذاشته و به اجتهاد در همه زمینه ها برسند و به غیر از فقه و اصول در همه زمینه ها از جمله مباحث اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی صاحب نظر باشند و جامعیت خویش را نسبت به عالم هستی حفظ کنند.

 

وی در پایان تصریح کرد: دستیابی به اطلاعات روز از جمله کتاب های چاپ شده، فیلم ها و نشریات از ضروریات یک طلبه است.

 

گفتنی است، در پایان این همایش به نفرات برگزیده مسابقه مقاله نویسی هدایایی اهدا شد./950/پ202/س

ارسال نظرات