۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۴۳۲۶۱
حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر:

لازمه یک زندگی پایدار احترام متقابل بین زن و مرد است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: زندگی باید سازگارانه و همراه با رفق و مدارا باشد و زن و مرد زیر یک سقف باید در غم و شادی هم شریک باشند تا این بنا استوار و ماندگار شود.
قاضي عسكر

به گزارش خبرگزاری رسا، کاروان های اهل سنت مستقر در هتل مواکب الاجیاد با برپایی جشن باشکوهی سالروز ازدواج حضرت علی و حضرت زهرا (سلام الله علیهما) را گرامی داشتند.

 

در این جشن که با حضور جمع زیادی از خواهران و برادران اهل سنت استان گلستان برگزار شد، حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در سخنانی به درس هایی پرداخت که می توان از این ازدواج الهی برگرفت.

نماینده ولی فقیه در سخنان خود ضمن تبریک این روز و با اشاره به نحوه شکل گیری پیوند دو نور عالم خلقت یعنی حضرت علی و حضرت زهرا (علیهما السلام) تحمیلی نبودن ازدواج و امکان انتخاب دختر و پسر را از نکات مهم برشمرد و نقش پدر و مادر را، مشاوره دادن و راهنمایی کردن دانست.

 

وی در ادامه، با تقبیح ازدواج های احساسی و پایدار نبودن آن، هم شان بودن را یکی دیگر از نکات مهم ازدواج دانست و دیانت را مهم ترین شرط طرفین در انتخاب برشمرد.

 

سرپرست حجاج ایرانی همچنین با اشاره به روایتی از پیامبر (ص) که شرط رهایی از فقر و تنگدستی را ازدواج کردن بیان می کنند، بر حضور پررنگ مهربانی و اخلاق در زندگی مشترک تاکید کرد و احترام متقابل بین زن و مرد را از لازمه های هر زندگی دانست.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: زندگی باید سازگارانه و همراه با رفق و مدارا باشد و زن و مرد زیر یک سقف باید در غم و شادی هم شریک باشند تا این بنا استوار و ماندگار شود.

در ادامه این برنامه جشن، همچنین سخنرانان در مدح زندگی سراسر شور و نشاط حضرت امیرالمومنین علی(ع) و حضرت فاطمه زهرا(س) سخن راندند و مدیحه سرایان اشعاری را در بزرگداشت این روز قرائت کردند.

 

هتل مواکب الاجیاد،  اکنون پذیرای 7 کاروان از شهرهای آق قلا، بندر ترکمن، کلاله، گنبد کاووس و گمیشان از استان گلستان شامل 1040 نفر زن و مرد است که بین آنان 16 خانواده محترم شهید اعم از پدر، مادر، همسر و فرزند شهید حضور دارند. /917/د102/ن

ارسال نظرات