۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۴۳۳۵۴
آیت الله حسینی بوشهری:

حماسه مردم خراسان شمالی در استقبال از رهبری دشمنان نظام را مبهوت کرد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به دستاوردهای داخلی و بین المللی سفرهای استانی رهبر معظم انقلاب،حماسه ماندگار مردم استان خراسان شمالی در استقبال از رهبر انقلاب را عامل بهت و حیرت دشمنان نظام توصیف کرد و گفت: استقبال پرشور مردم از رهبرشان حماسه ای ماندگار و تاریخی است.
آيت الله حسيني بوشهري آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری امام جمعه قم در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به سالگرد سفر مقام معظم رهبری به قم اظهارداشت: مردم در سفر ایشان به قم و خراسان شمالی حماسه ماندگار آفریدند که در تاریخ ثبت خواهد شد؛ این سفرها دستاوردهای ملی و بین المللی فراوانی داشت.


وی استقبال مردم خراسان شمالی از رهبر معظم انقلاب را خیره کننده توصیف کرد و گفت: همه طوایف ساکن در این استان، شیعه و سنی ابراز علاقه فراوانی نسبت به ایشان داشتند؛ این نشانه عزت اسلام، روحانیت و نظام است.


مدیر حوزهای علمیه سراسر کشور این استقبال با شکوه را دارای دو پیام دانست و تصریح کرد: حرکت مردم خراسان شمالی برای دوستان خوشحالی وصف ناشدنی را به همراه داشت و همچنین پاسخ کوبنده ای برای دشمنان اسلام و انقلاب بود؛ این حماسه دشمنان را مبهوت کرد چراکه با وجود همه تحریم ها و مشکل آفرینی آنها برای کشور، دیدند که مردم همواره حامی نظام و رهبرشان هستند.

امام جمعه قم بیانات مقام معظم رهبری در خراسان شمالی را کم نظیر دانست و به نکاتی پیرامون آن اشاره کرد و گفت: ایشان حرکت انقلاب را در طول این 33 سال صعودی توصیف کرد، حتی در اوج تحریم ها نیز پیشرفت های چشمگیری داشتیم؛ پیشرفت در استقلال سیاسی و اخلاق جامعه مد نظر ما است و معیارما در این زمینه با غربی ها متفاوت است؛ البته معنای پیشرفت ها این نیست که مردم مشکلی ندارند، مسؤولان باید با تدبیر این مشکلات را حل کنند.

 

دشمنان ایران در جنگ اراده ها شکست خواهند خورد
آیت الله حسینی بوشهری تحریم دشمنان به بهانه توقف تولید انرژی هسته ای را دروغ خواند و خاطرنشان کرد: ما از سال 59 تحریم هستیم، آن زمان که حرفی از انرژی هسته ای نبود؛ دشمنان با این رفتار منافقانه خود می خواهند ملت ها را فریب دهند.
 

وی رویارویی دشمنان با کشور ما را جنگ اراده ها توصیف کرد و گفت: پیام ما به دشمنان این است که شما بر اراده ملت ایران شکست خواهید خورد.


مدیر حوزه های علمیه با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع علما و فضلای خراسان شمالی، اظهارکرد: مخاطب بیانات ایشان همه روحانیت هستند؛ روحانیت به گردن انقلاب حق داشته و نظام نیز بر روحانیت حق دارد، تریبون هایی با مخاطبان میلیونی در اختیار روحانیان است برای برطرف کردن شبهات و اینکه با جوانان ارتباط برقرار کنند و از سوی دیگر اگر روحانیت نبود شاید انقلاب به پیروزی نمی رسید.

 

مراجع تقلید تضعیف نظام را جایز نمی دانند
امام جمعه قم با بیان این که مراجع تقلید به عنوان زعمای حوزه تضعیف نظام را جایز نمی دانند، افزود: اگر مشکلی برای جامعه پیش آید مراجع و علما با تیزبینی خود اظهار نظر می کنند؛ معنای تذکرات این بزرگوران در مشکلات فرهنگی و اقتصادی این است که نظام باید بماند و مشکلات نیز باید حل شود، این پیام روشن بزرگان حوزه است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سبک زندگی را به عنوان یکی از مباحث مهم مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: دانشگاهیان، حوزه ها و خیرخواهان مردم دست به دست هم داده و تلاش کنند اخلاق تراز اسلامی در جامعه حاکم شود؛ ما در ابعاد علمی پیشرفت فراوانی داشتیم اما در سبک زندگی پیشرفت لازم را نداشته ایم.


عضو شورا عالی حوزه تصویب 320 پروژه عمرانی را تنها بخشی از برکات سفر مقام معظم رهبری دانست و گفت: 128 پروژه آن با هزینه 670 میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است؛ مسؤولان تلاش کنند منویات آقا در این سفرها به خوبی پیاده شود.


آیت الله حسینی بوشهری تقلید کور کورانه از غرب را به عنوان یکی از معضلات فرهنگی برشمرد و ابراز داشت: غربی ها ظاهری آراسته اما باطنی شهوت آلود دارند نباید جوانان ما فریفته فرهنگ زشت غرب شوند.


طرح زود هنگام مسأله انتخابات به نفع انقلاب نیست
وی طرح زودهنگام مسأله انتخابات را موجب التهاب جامعه دانست و گفت: در هر انتخاباتی کمی جنجال طبیعی وجود دارد اما این به نفع انقلاب نیست که چند ماه مانده به انتخابات با طرح این موضوع آرامش جامعه را برهم بزنیم؛ مشکلات مردم چیز دیگری است این کارها موجب مغفول ماندن مشکلات اصلی می شود، همه فعالان عرصه سیاسی باید تلاش کنند آثار تحریم و توطئه های دشمنان را خنثی کنند.


امام جمعه قم اعطای جایزه صلح نوبل به اتحادیه اروپا را مضحک خواند و افزود: پیش از این نیز جایزه صلح نوبل را به شیمون پرز، اسحاق رابین و اوباما داده بودند، اینها کسانی هستند که در جنایات فلسطین، افغانستان و عراق دست دارند چگونه می توان آنها را طرفدار صلح دانست؛ مردم ما با تیزبینی خود این مسائل را تحلیل می کنند و هیچ توجهی به این حرکت ها غرب ندارند.


ماه ذی الحجه فرصتی دیگر برای جاماندگان از قافله رمضان
عضوجامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به فرا رسیدن ماه ذی الحجه، گفت: تصور نکنید که معنویت منحصر در ماه مبارک رمضان است، در اسلام هر ماه ویژگی خاصی دارد؛ از دعا و نمازهای وارد شده در این ماه غفلت نکنید، با خواند نماز دهه اول ذی الحجه می توانید در ثواب حجاج خانه خدا شریک شوید.


آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: روز عرفه، عید قربان، روز مباهله، نزول آیه ولایت، نزول سوره هل اتی از جمله روزهای با عظمت این ماه است و در تفاسیر «والفجر و لیال عشر» را قسم خداوند به دهه اول ذی الحجه می دانند.


وی شهادت امام باقر(ع) شهادت مسلم بن عقیل سفیر امام حسین(ع)، شهادت مصطفی خمینی(ره)، اعتراض امام(ره) نسبت به قانون ننگین کاپیتالاسیون را از دیگر مناسبت های مهم این هفته عنوان کرد.


الگو برداری از سیره اهل بیت(ع) سبک زندگی مردم را متحول می کند
مدیر حوزه های علمیه در خطبه اول نماز جمعه به مناسبت فرارسیدن شهادت امام باقر(ع) برخی از ویژگی ها و ابعاد شخصیت حضرت را بیان کرد و گفت: آن حضرت اسوه زهد، تقوا، فضیلت و علم است؛ ویژگی عبادی، سیاسی و علمی امام(ع) می تواند الگوی مناسبی برای اقشار مختلف اجتماع باشد.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: اگر پدران و مادران سیره زندگی اهل بیت(ع) را برای فرزندان خود تبیین کنند و سعی در پیاده سازی آن در زندگی خود داشته باشند، بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی برطرف خواهد شد و سبک زندگی جامعه متحول می شود، تنها راه حل مشکلات زندگی ما استفاده از کلام خدا و سیره اهل بیت(ع) است.


آیت الله حسینی بوشهری به تشریح بخشی از ابعاد عبادی، علمی و سیاسی امام پنجم پرداخت و گفت: حالات ایشان در هنگام حضور در مسجد الحرام الگویی مناسب برای حجاج خانه خدا است؛ حضرت بالاترین کمال انسانی تلاش برای فهم عمیق دین دانستند و همگان را به فراگیری علم توصیه فرمودند.


وی در بیان بعد سیاسی شخصیت امام محمد باقر(ع)، یادآور شد: حضرت یکی دوستداران خود را به پرهیز از ارتباط با طاغوت توصیه کرد و فرمود حضور نزد این سلطان جائر عشق دنیا را در تو زنده می کند و موجب فراموشی مرگ می شود و همچنین آن رضایتی که عبد از خدا دارد را از دست خواهی داد.


امام جمعه قم در ابتدای خطبه ضمن توصیه به تقوا روایتی از امام علی(ع) خواند و گفت: حضرت پس از تقوا به اصلاح اعمال، خلوص نیت ، امر به معروف و نهی از منکر توصیه کرده و می فرمایند اگر به این سه عنصر پایبند باشید دعاهایتان مستجاب می شود.


گفتنی است هفته آینده نماز جمعه به دلیل تقارن این روز با عید قربان برگزار نشده و نماز عید به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت حرم حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد./928/پ202/ج

ارسال نظرات