۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۱۴۳۴۹۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

احیای موقوفات از راه های مهم ترویج فرهنگ وقف است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قزوین احیا و نوسازی موقوفات را یکی از راه های مهم ترویج فرهنگ حسنه وقف در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت ها در جهت نهادینه کردن فرهنگ دینی وقف در جامعه بهره گرفته شود.
نماينده ولي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالرضا عابد، قائم مقام سازمان اوقاف کشور ظهر امروز با آیت الله باریک بین، نماینده ولی فقیه در قزوین دیدار و گفت وگو کرد.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین در این دیدار بر ضرورت احیای موقوفات تأکید کرد و گفت: احیا و نوسازی موقوفات حرکتی در جهت عمل به نیت واقف و نیز حفظ اموال موقوفه است.

 

وی احیا و نوسازی موقوفات را یکی از راه های مهم ترویج فرهنگ حسنه وقف در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت ها در جهت نهادینه کردن فرهنگ دینی وقف در جامعه بهره گرفته شود.

 

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که متأسفانه برخی موقوفات به دلیل بی توجهی و نظارت دقیق به مالکیت افراد خاصی در می آید از مسؤولان اوقاف خواست تا با جدیت بیشتری این گونه مسائل را پیگیری کنند.

 

آیت الله باریک بین به اهمیت و جایگاه سنت حسنه وقف در اسلام اشاره و گفت: وقف به عنوان یکی از سنت‌های الهی همواره برطرف کننده بسیاری از نیازهای جامعه بوده است.

 

وی با تاکید بر لزوم احیای فرهنگ وقف در جامعه افزود: احیای سنت آسمانی وقف و توجه به ترویج فرهنگ معنوی و تبیین احکام مربوط به این صدقه جاریه امری ضروری است که باید نسبت به آن برنامه ریزی و اهتمام لازم صورت گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به وجود مدارس قدیمی زیاد در این استان به ویژه مدرسه ملا خلیلا خواستار احیا و تملک این بنای تاریخی شد.

 

عبدالرضا عابد،قائم مقام سازمان اوقاف کشور نیز در این دیدار با اشاره به این که در سیاست گذاری های جدید این سازمان ساماندهی از شیوه سنتی به مدرن تغییر یافته است، گفت: آمار دقیق موقوفات کشور در سایت مرکزی این سازمان ثبت و ضبط خواهد شد.

 

وی با بیان این که شناسایی و احیای موقوفات کشور یکی از سیاست های مهم سازمان اوقاف کشور است، ادامه داد: آبادانی موقوفات امسال در دستور کار سازمان قرار دارد.

 

قائم مقام سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، ترویج فرهنگ وقف و نیز صیانت از اموال موقوفه را از جمله برنامه های مهم سازمان اوقاف کشور اعلام کرد و بیان داشت: در این مسیر از ظرفیت های موجود در جهت عمل به نیت واقفان استفاده خواهیم کرد./950/پ202/ب

ارسال نظرات