۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۴۳۵۰۶

برگزاری مسابقات قرآن کریم در مدرسه علمیه خسروشاه

خبرگزاری رسا ـ بخش خواهران سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم خسروشاه در مدرسه علمیه خواهران این شهر برگزار می‌شود.
قرآن کريم قرآن مجيد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، امروز در جمع شرکت کنندگان در سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم خسروشاه در مسجد امیرالمؤمنین(ع) اظهار داشت: گسترش فعالیت‌های قرآنی و ترویج آن در میان جوانان و نوجوانان عاملی مهم در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان است.

 

وی با بیان این‌که پرداختن به ظاهر قرآن جزء برنامه‌های مهمی است که باید مقدمه عمل به محتوای قرآن باشد، خاطرنشان کرد: قرآن مجید سرلوحه زندگی تمام مسلمانان است، در حقیقت این کتاب آسمانی منشور سعادت در زندگی دنیوی و اخروی بشریت محسوب می‌شود.

 

حجت الاسلام حسینی با انتقاد از این‌که معارف قرآنی در جامعه مهجور واقع شده‌اند، خاطرنشان کرد: پرداختن به ابعاد مختلف قرآن ارزشمند است، قرائت و حفظ که در مسابقات قرآن مطرح شده است برای عمل به محتوا و دستورات حیات‌بخش قرآن کریم مقدمه است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که عزت و اقتدار حقیقی ملت‌های مسلمان در توجه و عمل به تعالیم حیات بخش قرآنی نهفته است، تصریح کرد: تشخیص حق از باطل به وسیله قرآن میسر شد و به برکت کلام الله وحی آثار جاهلیت بشر از بین رفت.

 

وی آفت و منشأ بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه اسلامی را دوری و بی‌توجهی به ارزش‌ها و آموزه‌های قرآنی دانست و با تشریح برخی از آثار و برکات نزول آیات قرآنی بر پیامبر اسلام(ص) در دوران صدر اسلام اظهار داشت: به برکت قرآن و پیامبر اسلام(ص)، بشریت رشد فکری پیدا کرد و فضایل اخلاقی جای رذایل اخلاقی را گرفت.

 

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این‌که تلاش مذبوحانه دشمنان اسلام در هتک حرمت قرآن راه به جایی نخواهد برد، افزود: در شرایطی که دشمنان به هر طریق ممکن مانع انتشار مفاهیم قرآنی بودند، ملت ایران با الهام از آیات قرآنی، انقلاب اسلامی را به ثمر نشاندند که امروز موج بیداری اسلامی در دیگر کشورهای جهان نیز به راه افتاده است.

 

گفتنی است، سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم خسروشاه در رشته‌های مفاهیم، حفظ، فرائت و ترتیل به مدت دو روز در حوزه علمیه خواهران و مسجد امیرالمؤمنین(ع) این شهرستان برگزار می شود./935/پ202/س

ارسال نظرات