۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۱۴۳۸۶۸
گسترش فقر و بیکاری در اروپا؛

از هر پنج اسپانیایی یک نفر زیر خط فقر زندگی می کند

خبرگزاری رسا ـ به گزارش اداره آمار ملی اسپانیا از هر اسپانیایی یک نفر در فقر زندگی می کند و درآمدهای مردم در این کشور اروپایی کاهش چشمگیری داشته است.
تظاهرات در اسپانيا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پرس تی وی، اداره آمار ملی اسپانیا در گزارشی اعلام کرد که از هر پنج اسپانیایی یک نفر زیر خط فقر زندگی می کند.


در اسپانیا به افرادی زیر خط فقر گفته می شود که درآمد سالانه آنها کمتر از هفت هزار و سیصد یورو معادل نه هزار و ششصد دلار باشد.


مجله خبری بارسلونا ریپورتر نیز در گزارشی اعلام کرد: حدود یک سوم از مردم اسپانیا می گویند به سختی از عهده برآوردن ساختن نیازهای روزمره خود برمی آیند.

 

به گزارش این مجله خبری تعداد اسپانیایی هایی که زیر خط فقر زندگی می کنند امسال 20 درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است و سی درصد از مردم این کشور می گویند با مشکل بزرگی برای رساندن حقوق دریافتی خود تا آخر ماه دارند.


بسیاری از مخالفان دولت اتخاذ سیاست های ریاضتی را عامل گسترش فقر و بیکاری در اسپانیا می دانند و خواهان جدایی از اتحادیه اروپا هستند.


 به اعتقاد این گروهها عضویت در اتحادیه اروپا غیر از افزایش تعداد بیکاران و فقرا در اسپانیا منفعت دیگری برای مردم این کشور نداشته است./990/ب902/ک

ارسال نظرات