۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۸
کد خبر: ۱۴۳۸۶۹
رییس انجمن دوستی ایران و ویتنام مطرح کرد:

لزوم راه اندازی سفارتخانه ایران در میانمار

خبرگزاری رسا ـ رییس انجمن دوستی ایران و ویتنام با ابراز تأسف از این که جمهوری اسلامی ایران در میانمار سفارتخانه ندارد، بیان داشت: اگر ما در میانمار سفارتخانه داشتیم، اقدامات بهتری را درباره مسلمانان این کشور می توانستیم انجام بدهیم.
سيد کمال سجادي، رييس انجمن دوستي ايران و ويتنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید کمال سجادی، رییس انجمن دوستی ایران و ویتنام روز دوشنبه یکم آبان ماه در نشست تخصصی بین المللی «آزادی بیان یا تحریف افکار عمومی» در مرکز مطالعات تخصصی وزارت امور خارجه اظهار داشت: به دلیل آموزه های اسلام برای تشکیل حکومت و رویش ها و گسترش روز افرونی که اسلام داشته است، دشمن تلاش می کند چهره دین و پیامبر اکرم(ص) را مخدوش نشان بدهد.

وی با تأکید بر این که پیروزی انقلاب اسلامی باعث اعتماد به نفس سایر ادیان شد و دین روح تازه ای پیدا کرد، ابراز داشت: حتی بودایی ها هم از پیروزی انقلاب اسلامی تأثیر گرفتند و مشترکات بین اسلام و بودیسم در عبادات را مطرح کردند.
رییس انجمن دوستی ایران و ویتنام اظهار داشت: در حالی که زیر سؤال بردن هولوکاست در هفده کشور اروپایی مجازات زندان دارد و در شانزده کشور هم بیست سال زندان برای آن درنظر گرفته شده است به طوری که روژه گارودی هشتاد ساله را به خاطر آن به دادگاه کشاندند، دشمنان برای مبارزه با اسلام به بهانه آزادی بیان فیلم موهن می سازند و برای گسترش اسلام هراسی تلاش می کنند.

 سجادی با اشاره به این که وقتی پانصد هزار مسلمان در کامبوج کشته شدند، جهان هیچ عکس العملی نداشت، گفت: این موضوع بیست و پنج سال قبل در نماز جمعه مطرح شد و مقام معظم رهبری مواضع عالی را درباره میانمار اتخاذ کردند.

وی با ابراز تأسف از این که جمهوری اسلامی ایران در میانمار سفارتخانه ندارد، بیان داشت: اگر ما در میانمار سفارتخانه داشتیم، اقدامات بهتری را درباره مسلمانان این کشور می توانستیم انجام بدهیم.

رییس انجمن دوستی ایران و ویتنام با بیان این که دشمنان می خواهند مسلمان را علیه مسلمان تحریک کنند و جنگ بین امت اسلامی را راه بیندازند، تصریح کرد: ما در شناساندن اخلاق و منش پیامبر اسلام(ص) به جامعه کوتاهی کرده ایم و باید سیره نبوی را به جهان معرفی کنیم./956/پ202/ص

ارسال نظرات