۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۱۴۴۰۳۸
مهندس چمران:

حقوق بشر و انرژی هسته‌ای بهانه استکبار برای دشمنی با اسلام است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای شهر تهران گفت: تفکر و مکتب اسلامی برای غرب و شرق خطرناک است، به همین دلیل دشمن برای مقابله با آن دست به هر کاری می‌زند و حقوق بشر و انرژی هسته‌ای را بهانه قرار می‌دهد.
مهندس چمران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مهندس مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران در نخستین یادواره ملی 110 شهیده زن ترور که اول آبان در سالن صبای مشهد برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران خط جدیدی در دنیا به عنوان خط «نه شرقی نه غربی» آغاز کرد، قبل از پیروزی انقلاب اگر گروهی می‌خواست علیه قدرت‌های استبدادی مقابله کند باید با یکی از قدرت‌ها همراهی می‌کرد که روسیه به عنوان قدرت کمونیزم و آمریکا به عنوان قدرت کاپیتالیسم بودند.
 وی افزود: زمانی که دکتر چمران در لبنان بود، چون نه گرایش به کمونیزم و نه گرایش به کاپیتالیزم داشت و پیرو مکتب اسلامی بود، کمونیزم‌ها او را کاپیتالیزم و کاپیتالیزم‌ها او را کمونیزم می‌دانستند؛ اما در ذهن مردم جهان نیرویی که مستقل از این دو قدرت باشد، عموما قابل تصور نیست.
رییس شورای شهر تهران اظهار داشت: جمهوری اسلامی خط جدیدی ایجاد کرد که با هر دو مقابله می کرد، هر دو قدرت شروع به ایجاد توطئه و دسیسه کردند تا با مکتب اسلامی مقابله کنند، آمریکا افراد خود را در غرب و شرق کشور برای کودتاها، براندازی‌ها و تحمیل جنگ استفاده کرد تا انقلاب اسلامی را از بین ببرند و یکی از این ابزارها ترور بود.
 مهندس چمران با تشریح اهداف دشمن از ترور افزود: اولین کار، ترور تیمسار قرنی بود و پس از آن ترور شهید مطهری و شهید مفتح صورت گرفت و این اعمال به این منظور بود تا فضای کشور را امنیتی کرده و امنیت فکری مردم را بگیرند، زیرا فضای امنیتی باعث فاصله گرفتن مسؤولان و شخصیت ها از مردم می شود که در حال حاضر در کشور چنین جوی وجود دارد.
 وی با تأکید بر این که ترور ایجاد ناامنی فکری و فیزیکی می کند و این برای دشمن مفید است، گفت: این ترورها تنها به ترور فیزیکی محدود نمی شد و ترورهای شخصیتی نیز برای کسانی همچون شهید بهشتی انجام می گرفت، همچنین از ترورهای هوشمند و هدفمند به سمت ترورهای کور پیش می رفت، چنان که جمعه گذشته نیز تروری کور و بدون هدف بود؛ البته این کار مختص ایران نیست، در بیروت، کاظمین و شهرهای دیگر نیز به جرم این که افراد، زائران ائمه اطهار هستند، کشته می شوند.
 وی با اشاره به سخن امام خمینی(ره) که «اگر زنان نبودند، انقلاب ما این گونه به پیروزی نمی‌رسید»، گفت: اصل مسأله این است که مبنای فکری ما، ایدئولوژی و تفکر اسلامی است که به انسان اهمیت می‌دهد؛ اما دشمن حاضر است برای ایجاد رعب و وحشت، کورکورانه زن، بچه، کوچک و بزرگ را ترور کند.
 رییس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: غربی ها نیز به انسان اهمیت می دهند اما انسان سرمایه دار که می تواند حتی جامعه ای را از بین ببرد تا سرمایه او باقی بماند؛ کمونیزم می گوید جامعه از فرد مهم تر است و برای جامعه، فرد را از بین می برد؛ برای اسلام نیز جامعه اهمیت بالایی دارد، اما در جامعه اسلامی، فرد حاضر است جان خود را برای جامعه فدا کند.
وی توضیح داد: تفکر و مکتب اسلامی برای غرب و شرق خطرناک است، به همین دلیل دشمن برای مقابله دست به هر کاری می‌زند؛ حقوق بشر و انرژی هسته‌ای، بهانه‌ای بیشتر نیست تا به وسیله آن بتوانند وقفه‌ای ایجاد کنند، چنان که مرکزی در فرانسه اعلام کرده برنامه هسته‌ای ایران، بهانه‌ای برای غرب است تا با مکتب اسلامی بجنگد.
 وی افزود: شهدای زن نیز در همین راه به شهادت رسیدند و هم اکنون نیز زنان ما در عرصه‌های مختلف در همین راه قدم برمی‌دارند، برتری انقلاب اسلامی وجود مردمی با روحیه شهادت طلبی است، تا زمانی که روحیه شهادت و شهادت طلبی باشد، به لطف خدا همچون گذشته در این راه استوار پیش خواهیم رفت.
 مهندس چمران در پایان گفت: تلاش امروز دشمن در به زانو درآوردن ایران از این جهت مورد اهمیت است که به کشورهای اسلامی که در متن بیداری اسلامی قرار داشته و به پیروزی رسیده‌اند بفهمانند، حکومت اسلامی ماندگار نیست پس تلاش بیهوده نکنید؛ اما سلاحی همچون شهادت، ایمان و توکل به خدا داریم که دشمن ندارد./932/پ202/س
ارسال نظرات