۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۱۴۴۱۱۰
حجت الاسلام واعظ موسوی:

سیره اهل بیت عالی‌ترین سبک عرفان را در دل خود دارا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: اگر شناخت و معرفت با معارف اهل بیت(ع) صورت گیرد، عالی ترین عرفانی که در جهان خواهد درخشید، همان عرفان اسلامی است.
 حجت الاسلام واعظ موسوي

حجت الاسلام واعظ موسوی، کارشناس مذهبی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد گفت: بسیاری از روایات رسیده از زمان امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) است و این نشانه این است که که زمینه‌های گسترش علم و مکتب تشیع در زمان این دو امام بنیان گذاری شده است.

وی با بیان این که طبق سخنان امام محمد باقر (ع) اسلام بر پنج اصل نماز، روزه، زکات، حج و ولایت استوار است، تصریح کرد: در واقع  این مکتب والای امامت بود که مانع از انحراف اعتقادی در اسلام شد و گرنه این مکتب مانند دیگر مکاتب مثل مسیحیت که در ابتدا منادی توحید بود و پس از انحراف به شرک تبدیل شد و اسلام نیز بدون هدایت ائمه اطهار(ع) دچار این سرگشتگی می شد.

 استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که راه گفت‌وگو و گفتمان برای موفقیت در دنیای اسلام نیازمند سیره اهل بیت(ع) است: اگر شناخت و معرفت با معارف اهل بیت(ع) صورت گیرد، عالی ترین عرفانی که در جهان خواهد درخشید، همان عرفان اسلامی است و در این راستا اگر در جست‌وجوی معارف و اعتقادات صحیح باشید، همه اینها در کلمات امام  محمد باقر(ع) به عنوان گنجی ارزشمند نهفته است.

حجت الاسلام واعظ موسوی با بیان این که امروز در جهان سردمدار بیداری اسلامی شیعه است، اظهار داشت: اهل بیت (ع) افرادی هستند که هیچ مسلمانی شکی در پاکی و عظمت و علم و عصمت ایشان ندارد و در دنیای اسلام عده ای تشنه معارف آنها هستند به گونه‌ای که در شمال آفریقا ائمه اطهار(ع) مقام و جایگاه بالایی دارند و مسلمانان می توانند با وحدت اسلامی به عالی ترین درجه و اوج عزت خودشان برسند و نفاق و اختلاف و ستیزه سبب نابودی است.

وی در پایان با اشاره به ضرورت بهره گیری از سخنان امام محمد باقر(ع) بر رعایت آداب معاشرت و سبک زندگی از سوی علاقه مندان به آن حضرت تأکید کرد. 934/ت303/س

ارسال نظرات