۰۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۴۴۴۰۵

موزه مجازی مفاخر فقهی و علمای آذربایجان راه اندازی می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از راه اندازی موزه مجازی در حوزه معرفتی و فرهنگی برای شناساندن چهره های فرهیخته و علمای استان خبر داد.
داننده، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: موزه مجازی علما، عرفا و سه علامه تبریز با هدف معرفی چهره های فرهیخته حوزوی و علمای برجسته آذربایجان و همچنین ترسیم سیمای فرهیختگان این خطه از ایران اسلامی راه اندازی خواهد شد.


وی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده زندگی نامه و تفکرات الگوهای تربیتی در جوامع اسلامی در سه بخش و به پنج زبان زنده دنیا در اختیار عموم قرار خواهد گرفت، افزون بر این‌که 17 مستند تلویزیونی 30 تا50 دقیقه ای در جهت شناساندن شخصیت های برجسته استانی در حال تولید است.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به نقش مفاخر آذربایجان شرقی به‌عنوان نمادهای عینی تربیت شده در دامن فرهنگ ایرانی، اسلامی در تعالی کشور تصریح کرد: علما و فقهای این دیار همواره انسان ها را به کمالات اخلاقی آراسته و جوامع را مهذب ساخته‌اند و نقش بسزایی در تاریخ و تحولات ایران اسلامی ایفا کرده اند.


وی با اشاره به پیشینه غنی استان در پرورش عالمان و عارفان برجسته‌ جهانی گفت: مشاهیر و بزرگان دینی ،‌علمی، ‌ادبی و هنری استان الگویی برای همه نسل‌ها بوده و این پتانسیل غنی و ظرفیت عظیم فرهنگی و دینی نیازمند معرفی بیش از پیش است.


داننده معرفی و تکریم مشاهیر و نخبگان را تکریم هویت دینی و ملی عنوان کرد و گفت: شخصیت های برجسته‌ای همچون سیدعلی آقا قاضی، میرزاجوادآقا ملکی‌تبریزی و سه علامه شهیر آذربایجان تنها به تبریز و آذربایجان ‌تعلق ندارند بلکه چهره‌ای جهانی هستند و باید با معرفی این بزرگان و الگوهای عملی وظیفه اخلاقی خود را در قبال فرهنگ عمومی جهان ادا نماییم.


وی همچنین از ایجاد موزه علما و فقها در تبریز خبر داد و گفت: موزه یاد شده در زمینی به مساحت شش هزار و 500 مترمربع ایجاد شده و آثار قلمی و تصاویر و زندگینامه بزرگان دینی برای بهره‌مندی بیشتر علاقمندان در آن به نمایش گذاشته خواهد شد. 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: موزه مشاهیر شعر و ادب نیز در آینده‌ای نزدیک در مقبره‌الشعرا ایجاد شده و همزمان موزه مجازی آثار هنرمندان نیز راه‌اندازی خواهد شد تا امکان بهره‌گیری از این الگوهای ارزشمند برای علاقه‌مندان از سراسر جهان فراهم شود./935/ت302/ب

ارسال نظرات