۰۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۱۴۴۴۱۲

تدارک مرکز اسلامی امام علی در وین برای برگزاری جشن عید غدیر

خبرگزاری رسا ـ مرکز اسلامی مستقر در وین برنامه های خود را به مناسبت عید غدیر اعلام کرد.
عدير غدير، جشن عيد غدير

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز  اسلامی امام علی (ع) در شهر وین، پایتخت اتریش، برنامه های خود به مناسبت عید سعید غدیر را از هم اکنون اعلام کرد.


مرکز اسلامی امام علی (ع) شهر وین از جمله مراکز اسلامی مستقر در اروپا است که فعالیت های گسترده ای در زمینه ترویج اسلام دارد و به مناسبت اعیاد و عزاداری های مذهبی مراسم ها
ی مختلفی برای مسلمانان و ایرانیان حاضر در اتریش برگزار می کند.


امسال نیز این مرکز اسلامی قصد دارد به مناسبت عید غدیر برنامه های متنوعی برگزار کند. این مرکز اسلامی در اطلاعیه ای عنوان کرد: به مناسبت عید غدیر جشن باشکوهی در روز 13 آبان ماه در محل این مرکز برگزار خواهد شد.


علاوه بر این جشن باشکوه قرار است یک نمایشگاه سه روزه نیز تحت عنوان غرفه های غدیر در این مرکز اسلامی برپا شود که از همگان دعوت به عمل آمده است در روزهای 11، 12 و 13 آبان ماه از این نمایشگاه دیدن کنند.


گفتنی است تا سال 1371 شمسی، ایرانیان مقیم وین مکانی برای انجام مراسم عبادی و فرهنگی خود نداشتند. در این سال در یکی از محلات واقع در منطقه 6 وین مکانی از سوی جمهوری اسلامی ایران خریداری شد که با نام مرکز فرهنگ اسلامی فعالیت خود را آغاز کرد.


با استقرار حجت الاسلام معزّی به عنوان ریاست مرکز اسلامی وین در مهر ماه سال 1379 برابر با اکتبـــــر2000 فعالیتهای اسلامی این مرکز گسترش یافت و در خردادماه 1380، ژوئن 2001 اساسنامة مرکز اسلامی به ثبت رسمی رسید و به نام مرکز اسلامی امام علی وین تغییر نام یافت.

 

هم اکنون مرکز اسلامی امام علی(ع) با انجام مراسم دینی و فعالیتهای فرهنگی و تبلیغ و نشر معارف اسلامی یکی از مجامع فعال مذهبی اتریش بشمار می رود./990/ب902/ک

ارسال نظرات