۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۱۴۴۵۶۵
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران:

پشتیبانی از پژوهش در حوزه سبب رشد پاسخ به شبهات می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: اگر فعالیت‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه به درستی مورد پشتیبانی قرار گیرد، انفجاری در عرصه پاسخ به شبهات و جریان‌های انحرافی رخ می‌دهد.
حجت الاسلام و المسلمين محمود رضا جمشيدي در مراسم توديع و معارفه مدير حوزه هاي علميه خواهران

به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در جمع طلاب مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) اراک در سخنانی با اشاره به درخشش بانوان طلبه در جشنواره‌های پژوهشی در سال‌های اخیر تصریح کرد: اگر بانوان طلبه به هر دلیل نتوانند در اجتماع حضور یابند، در محیط خانه و در فعالیت‌هایی مانند فعالیت‌های پژوهشی می‌توانند حضور چشمگیری داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از 900 اثر پژوهشی از سوی بانوان حوزوی به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران ارائه شده است، اضافه کرد: آثار پژوهشی بانوان طلبه به صورت تصاعدی در حال افزایش است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به نقش طلاب خواهر و مدارس علمیه خواهران در پاسخ به شبهات افزود: دلیلی ندارد در شعاعی از مدرسه علمیه، شبهه بی‌پاسخ وجود داشته باشد.

 

وی از طلاب خواست تا از ابتدا پیوند خود را با امام زمان(عج) محکم و استوار کنند و ادامه داد: پیشروی وهابیت و بهائیت و ... تنها از طریق دلارهای نفتی نیست، بلکه فعالیت آنها به ویژه در رده‌های پایین به دلیل تقویت انگیزه‌ها است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی با بیان اینکه طلاب نباید نسبت به دیگران بی‌تفاوت باشند، اظهار کرد:‌ برای تربیت یک نفر باید فکر کرد و نقشه کشید، همان گونه که شیاطین برای گمراهی مردم نقشه می‌کشند. این کار به فکر،‌ عمل، یادگیری،‌ تدبیر، همت و پشت‌گرمی نیاز دارد.

 

وی از حوزه‌های علمیه خواهران به عنوان سپاه عظیم فرهنگی و طلایه‌دار عفاف، پاکی و دین‌داری یاد کرد و افزود: باید از این ظرفیت حداکثر استفاده را برد.

 

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران از طلاب خواست تا با بلندهمتی به درجات عالی فقهی دست یابند و اضافه کرد: اجتهاد به معنای استفراغ وسع و به کار بردن تمام وسع در انجام کار است.

 

وی از حجاب بانوان به عنوان سپری در برابر گناهان یاد کرد و گفت: بانوان چادری کمتر در معرض فتنه نامحرم هستند.

 

همچنین در جریان سفر مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور به استان مرکزی، کلنگ مدرسه علمیه خواهران سنجان به زمین زده شد و حجت‌الاسلام والمسلمین جمشیدی به همراه آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک از پروژه مجموعه حوزوی در حال ساخت خاتم الانبیا(ص) بازدید کردند./919/د102/ن

ارسال نظرات