۰۶ آبان ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۱۴۴۵۷۵
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

گسست فرهنگی بین جوانان رویکرد برنامه‌های ماهواره‌ای دشمن است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گیلان بیان این که دشمنان از امکانات ماهواره ای برای گسست فرهنگی جوانان تلاش می کنند، اظهار داشت: فرهنگ غرب نباید با آزادی‌های ظاهری و دروغین خود با فرهنگ اصیل اسلامی، ایرانی جوانان کشور در هم آمیخته شود.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در رشت، اشاعه فرهنگ اصیل اسلامی را یکی از بهترین راهکارهای رشد و تعالی فرهنگی جامعه دانست.

 

وی با بیان این که دشمنان از امکانات ماهواره ای برای گسست فرهنگی جوانان تلاش می کنند، اظهار داشت: فرهنگ غرب نباید با آزادی‌های ظاهری و دروغین خود با فرهنگ اصیل اسلامی، ایرانی جوانان کشور در هم آمیخته شود.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان خطاب به مسؤولان فرهنگی بیان داشت: نگارش کتاب‌های پر محتوا از مهارت‌های زندگی بر اساس آموزه‌های اسلامی و در اختیار گذاشتن آثار به جوانان می‌تواند قشر جوان جامعه را از شبیخون فرهنگی غرب مصون نگهدارد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنان خود به تلاش دشمنان برای سست کردن پایه های اعقتادی مردم به ویژه نسل جوان جامعه اشاره کرد و گفت: دشمن از هر ابزاری برای تضعیف پایه های دینی جامعه استفاده می کند.

 

وی با بیان این که توطئه افکنی های غرب علیه ملت ایران اسلامی پایانی ندارد، افزود: بیش از سه دهه است که نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام استفاده کردند، اما همواره شکست خوردند.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری، ایجاد تفرقه و اختلاف میان امت اسلامی را یکی از حربه های دشمنان برای تضعیف نظام دینی دانست و خاطرنشان کرد: امروز وحدت و انسجام مهم ترین راه کار خنثی کردن توطئه های دشمنان است.

 

وی با تأکید براین که فرهنگ ناب دینی باید در اقصی نقاط جهان نهادینه شود، ادامه داد: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهانی شدن اسلام ناب رسالت سنگینی بر عهده دارد.

 

استاندار گیلان نیز در این نشست با استناد به رهنمودهای اخیر مقام معظم رهبری در خصوص الگوهای زندگی ابراز داشت: اعتیاد، طلاق، رعایت نکردن حقوق شهروندی، قانون شکنی، کارگریزی و سایر موارد از آسیب های اجتماعی است که مانع رشد فرهنگی می شود.

 

کیهان هاشم نیا از آمادگی استانداری گیلان برای تأمین اعتبارات بیشتر فرهنگی در استان خبرداد و عنوان کرد: برای تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در این حوزه باید تحقیق و پژوهش کرد تا وضعیت فرهنگی جامعه بهبود یابد.

 

حجت الاسلام جمال یاری مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان نیز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان پیشنهادات خود را در راستای سخنان و خواسته‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون سبک زندگی ارائه و خواستار توجه جدی همه دستگاه ها به این موضوع شد.

 

وی خاطرنشان ساخت: نباید از این موضوع مهم و اساسی که به تحکیم بنیان خانواده مرتبط است به سادگی گذشت./950/پ202/س 

ارسال نظرات