۰۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۴۴۶۴۷

تظاهرات ضد دولتی پلیس ملی اسپانیا

خبرگزاری رسا ـ صدها تن از پلیس ملی اسپانیا در اعتراض به ریاضت های دولت تظاهرات کردند.
اعتراضات در اسپانيا


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از هیسپان تی وی، روز گذشته صدها تن از پلیس ملی اسپانیا در خارج از مقر وزارت کشور در مادرید پایتخت این کشور در اعتراض به سیاسیت های ریاضتی دولت تظاهرات کردند.


تظاهرکنندگان پارچه نوشته بزرگی با خود حمل می کردند که بر روی آن نوشته شده بود: پلیس دیگر تحمل ندارد.


اتحادیه پلیس اسپانیا "CEP" ،‌ پلیس فدرال "UFP" واتحادیه حرفه ای پلیس "SPP" با معترضان برخورد شدید کردند.


تظاهرات پلیس اسپانیا در اعتراض به سیاست های ریاضتی در حالی گزارش می شود که مردم اسپانیا در بدترین شرایط اقتصادی کشورشان در حال زندگی هستند.


دولت مادرید برای گرفتن کمک مالی جهت پرداخت بدهی هاش تحت فشار قرار دارد و این در حالیست که اسپانیا دومین رکود اقتصادی خود را در سومین سال پیاپی تجربه می کند.


روزنامه بوینوس آیرس هرالد انگلستان اعلام کرد: نرخ بیکاری در اسپانیا به بالاترین میزان خود در سه ماه سوم سال جاری رسید به طوری که از هر چهار اسپانیایی یک نفر بیکار است.

 

رکورد بیکاری در اسپانیا در سه ماه سوم سال جاری در حالی گزارش می شود که بر اساس این خبر، انتظار می رود همزمان با شروع فاز بعدی سیاست های کاهش هزینه ای و ریاضت های اقتصادی در سال 2013، افراد بیشتری در این کشور فرصت شغلی خود را از دست بدهند.

 

ارقام رسمی منتشر شده از نرخ بیکاری اسپانیا یکی از بالاترین نرخ های بیکاری از زمان پایان دیکتاتوری ژانرال فرانکو در اواسط دهه 1970 میلادی است. چنین نرخی از میزان بیکاری اسپانیا انگیزه های تازه ای برای فراخوان اتحادیه های کارگری این کشور جهت برگزاری اعتصاب های همگانی در طول ماه آتی میلادی ایجاد کرده است.

 

منتقدان اعلام کرده اند که برگزاری اعتصاب های همگانی بخشی از اعلام اعتراضات رو به رشدی است که علیه موج متوالی کاهش هزینه ها و افزایش های مالیاتی در اسپانیا صورت می گیرد. بر اساس اعلام این تحلیلگران، سیاست های ریاضت اقتصادی صرفا منجر به بیکاری افراد بیشتر می شود تا اینکه با بحران اقتصادی اسپانیا مقابله کند.

 

بر اساس این خبر، سیلویو پروزو اقتصاددان شرکت سرمایه گذاری نومورا در لندن اعلام کرده است: رشد اقتصادی ضعیف تر از حد پیش بینی به همراه سیاست های ریاضتی، می تواند به آسانی نرخ بیکاری اسپانیا در سال آتی میلادی را به 26 درصد برساند.

 

در ادامه این خبر آمده است: نرخ بیکاری اسپانیا در سه ماه دوم سال جاری 24.6 و تعداد بیکاران اسپانیایی 5.8 میلیون نفر بود.

 

در این خبر آمده است که گزارش این میزان نرخ بی سابقه بیکاری در اسپانیا منجر می شود که فشار بیشتری روی دولت این کشور که درصدد بحث برای گرفتن وام بین المللی جهت پایین آوردن میزان کسری بودجه خود است، وارد شود. این در حالیست که در رکود اقتصادی اسپانیا هیچ نشانه ای از فروکش دیده نمی شود./994/ب902/ک

ارسال نظرات