۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۴۴۷۷۷

جاکارتا صاحب مسجد جامع جدید خواهد شد

خبرگزاری رسا – مقامات شهر جاکارتا از ساخت یک مسجد جامع جدید در این شهر خبر دادند.
مسجد جامع استقلال در جاکارتا

 

به گزارش خبرگزاری رسا روزنامه جاکارتا گلوب گزارش داد کمتر از یک هفته بعد از آن که جوکو ویدودو، فرماندار جاکارتا از تصمیم خود برای ساخت اولین مسجد جامع این شهر پس از سی سال خبر داد، مقامات این شهر اعلام کردند که به دنبال زمین هستند و احتمالا عملیات ساخت این مسجد از سال آینده میلادی آغاز خواهد شد.


باسوکی پورناما، معاون فرماندار جاکارتا در این باره گفت: این مسجد باید حداقل به بزرگی مسجد جامع استقلال که در جاکارتای مرکزی واقع شده است، باشد. عملیات ساخت مسجد جامع استقلال در سال 1978 به پایان رسید و 95000 متر مربع مساحت دارد.


وی گفت: هر زمان که یک زمین مناسب با ابعاد مورد نیاز پیدا کنیم، می توانیم بلافاصله عملیات ساخت مسجد را شروع کنیم، امیدواریم بتوانیم عملیات ساخت و ساز را از سال آینده میلادی آغاز کنیم.


معاون فرماندار جاکارتا افزود: این مسجد در جاکارتای غربی واقع خواهد شد و مقامات فرمانداری قصد دارند در اولویت اول از زمین هایی استفاده کنند که بدون استفاده مانده یا از نظر بقیه مردم ارزش کمی دارند.


باسوکی تاکید کرد: ما ترجیح می دهیم از زمین هایی استفاده کنیم که از نظر بقیه مردم ارزش مادی کمتری دارند، اما می توان آنها را توسعه داد تا ارزش خیلی زیادی پیدا کنند.

 

وی ادامه داد: همه شهرهای اندونزی دارای مسجد جامع هستند و تنها جاکارتا از داشتن مسجد جامع محروم است. بنای مسجد جامع علاوه بر اهمیت سمبولیکی که دارد می تواند اقتصاد محلی را نیز رونق بخشد

 

 ایده ساخت مسجد جامع جدید اولین بار در 21 اکتبر به وسیله جوکو، فرماندار جاکارتا، مطرح شد. وی گفته بود که با توجه به این که مسجد جامع استقلال به عنوان "مسجد ملی" در نظر گرفته می شود و تحت نظارت دولت مرکزی اندونزی است، بنابراین جاکارتا یک مسجد جامع از آن خود ندارد./990/ب902/د

ارسال نظرات