۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۱۴۴۸۲۷
معاون فرهنگی دانشگاه تبریز:

ضرورت تداوم هم‌اندیشی صاحب‌نظران حوزوی و دانشگاهی

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حمیدی گفت: برای تحقق مساله اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیازمند تغییر نگرش دانشگاهیان نسبت به حوزه و تحول دیدگاه حوزویان نسبت به دانشگاه هستیم.
وحدت حوزه و دانشگاه

 

حجت الاسلام حمیدی، معاون فرهنگی دانشگاه تبریز در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: رسالت مهمی که امروز رسانه‌های حوزوی بر عهده دارند، پاسخگویی به شبهات روزافزون دشمنان در فضاهای مختلف مکتوب و مجازی است.

 

وی با تأکید بر این‌که رسانه‌های مغرض ضددینی همواره در جهت انحراف فکری و عقیدتی جوانان دانشجو و حتی طلبه تلاش کرده‌اند، خاطرنشان کرد: سال‌هاست که دشمنان پروژه جدایی جوانان از دین و آموزه های الهی را دنبال می کنند، غافل از این‌که دین‌گریزی جوانان همواره به عنوان شعاری واهی در شبکه‌های تلویزیونی و رسانه‌های غربی مطرح بوده است.

 

حجت الاسلام حمیدی با بیان این‌که رسانه‌های دینی به‌ویژه حوزوی می توانند پاسخگوی نیازهای فکری، عقیدتی، معنوی و معرفتی جوانان جامعه باشند، تصریح کرد: اگر رسانه‌های فعال در عرصه مجازی همچون خبرگزاری رسا بتوانند حضور و نقش مؤثر در هدایت فکری جوانان به‌ویژه دانشجویان داشته‌ باشند، خط بطلانی بر هجمه فرهنگی و جنگ نرم دشمن رقم خواهد خورد.

 

معاون فرهنگی دانشگاه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر تحقق عینی و عملی مساله وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: هدفی که از نامگذاری سالروز شهادت دکتر مفتح دنبال می شود، هنوز به صورت کامل محقق نشده است، حقیقت آن است که نیازمند فعالیت دبیرخانه‌ای مشترک، دایمی و فعال در این حوزه هستیم.

 

وی ادامه داد: نباید ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه تنها در یک روز از سال آن هم در سالروز شهادت آیت الله مفتح مورد تحلیل و واکاوی قرار گیرد، ضروتی که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند آن هستیم، تداوم هم‌اندیشی صاحب‌نظران حوزوی و دانشگاهی برای رسیدن به نقاط مشترک و کاربردی است.

 

حجت الاسلام حمیدی خاطرنشان کرد: برای تحقق مساله اسلامی شدن دانشگاه‌ها نیازمند تغییر نگرش دانشگاهیان نسبت به حوزه و تحول دیدگاه حوزویان نسبت به دانشگاه هستیم، به عبارت بهتر ورود معنویت و تعهد دینی در فضای دانشگاهی رسالت امروز اساتید حوزوی است.

 

معاون فرهنگی دانشگاه تبریز در پایان با تقدیر از فعالیت خبرگزاری رسا در انعکاس اخبار حوزه دین و روحانیت تصریح کرد: این رسانه حوزوی آن‌گونه که باید نتوانسته عموم مخاطبان را با عرصه‌های فعالیت خود آشنا کند که حضور در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌های تهران می تواند گامی مؤثر در رفع این مسأله باشد/935/ت302/س

ارسال نظرات