۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۱۴۴۹۹۹
با حضور طلاب ایرانی و غیرایرانی؛

هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث در مجتمع آموزش عالی فقه قم برگزار شد.
المپياد قرآن و حديث
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم افتتاحیه هجدهمین المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث، امروز دهم آبان در مجتمع آموزش عالی فقه و با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلین سیدمحمد سعیدی، تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) برگزار شد.
براساس این گزارش، حجت‌الاسلام محمدرضا صالح، معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی(ص) در این مراسم، قرآن را کتاب هدایت بشریت توصیف کرد و ابراز داشت: امروز جامعه جهانی نیازمند پیام قرآن است و طلاب و مبلغان نقش تأثیرگذاری در آشنا کردن مردم با این فرهنگ را عهده دار هستند.
معاون فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی(ص) بر ضرورت تبیین قرآن از نگاه ائمه اطهار(ع) تأکید کرد و ابراز داشت: وقتی قرآن را بر طبق گفتار و کردار اهل بیت(ع) برای جهانیان تبیین کنیم علاقه‌مندی به قرآن بیشتر خواهد شد.
رییس شورای سیاست‌گذاری المپیاد بین‌المللی قرآن و حدیث، نشر آموزه‌های دینی و قرآنی به زبان‌های مختلف را ضروری دانست و گفت:‌ طلاب و مبلغان جامعة المصطفی(ص) باید به قرآن مسلط شوند تا بتوانند نیازهای دینی جوامع بشری را پاسخ دهند.
در ادامه این مراسم حارج عباس حیدرزاده، مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مناسبت اعیاد ماه ذی الحجه بویژه ولادت امام علی النقی(ع) در رثای آن امام همام به مدیحه ثرایی پرداخت.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی نیز در این مراسم با اشاره به ایام ولایت و عید غدیر خم، ابراز داشت: مطالبات حضرت علی(ع) باید مورد توجه همه قرار گیرد و در این ایام معرفت خود به ایشان را افزایش دهیم.
وی با بیان این‌که خواسته حضرت علی(ع) از مردم بیعت و تبعیت از رهنمودهای ایشان است، اظهار کرد: با آن همه توصیه‌ها و رهنمودهایی که پیامبر اکرم(ص) درباره ولایت و جانشین پس از خود مطرح کردند بسیاری از افراد و بزرگان جامعه اسلامی به سبب گرایش مردم به خلفا از ایشان روی گردان شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی بصیرت را نیاز همه و راه نجات انسان از مشکلات و معضلات دانست و افزود: انحراف در دین از افرادی که در عرصه دین رشد کرده و تربیت شده اهل بیت(ع) هستند، پذیرفتنی نیست.
همچنین در این مراسم پیام حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی، رییس جامعة المصطفی(ص) به هجدهمین المپیاد قرآن و حدیث قرائت شد.
گفتنی است، شعار هجدهمین المپیاد قرآن و حدیث «قرآن، کتاب و تربیت» است و مسابقات مرحله مقدماتی از امروز، 10 آبان تا 17 آبان‌ماه در مجتمع آموزش عالی فقه ویژه برادران و در مؤسسه آموزش عالی بنت‌الهدی ویژه خواهران برگزار می‌شود./927/پ202/ی
ارسال نظرات