۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۱۴۵۰۰۰
نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(28)؛

تقویت روحیه حماسی و مسؤولیت پذیری دانش آموزن در مؤسسه تبلیغی آینده سازان

خبرگزاری رسا - مدیر دفتر پژوهش‌های مرکز آینده‌سازان گفت: شرکت‌دادن دانش‌آموزان در برنامه‌ها برای بالابردن روحیه مسؤولیت‌پذیری دانش‌آموزان یکی از طرح‌هایی است که از سوی مؤسسه آینده‌سازان دنبال شده است.
مركز فرهنگي تبليغي آينده سازان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام جواد شفیعیان حیدری، مدیر دفتر پژوهش‌های مرکز آینده‌سازان با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در نوزدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها درباره ویژگی‌های تربیت اسلامی گفت: در دنیای تربیت و علومی اسلامی باید به این نکته توجه کرد که همیشه فکرها، طرح‌ها و برنامه‌ها پیش‌تر از اجرایی کردن آن اتفاق می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: رسیدن به فهم این‌که مسأله به وجود آید ممکن است در بازه زمانی بسیار کوتاهی پدید آید اما برای به اجرا رساندن آن زمان‌های طولانی باید بگذرد.

مدیر دفتر پژوهش‌های مرکز آینده‌سازان اضافه کرد: از انقلاب 33 سال گذشته و کسی ممکن است به این موضوع اشکال کند که چرا هنوز جامعه به صورت اسلامی درنیامده است، اما باید دانست که به اجرا رساندن اهداف اسلامی در یک جامعه زمان‌بر است.

وی با بیان این‌که تحولات در علوم اسلامی بین نسلی است، افزود: تحول به آسانی به دست نمی‌آید و برای تحقق موضوعاتی که مدنظر است نباید عجله کرد.

حجت‌الاسلام شفیعیان حیدری خاطرنشان کرد: برخی از انسان‌ها به دلیل دید مادی‌نگری در مسائل تربیت اسلامی خواستار دستیابی سریع به نتیجه‌ هستند اما باید دانست که کاشتن و مراقبت وظیفه این نسل است و برداشت وظیفه نسل بعدی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در موضوع تربیت برخی هدفشان این است که فرزند برای خانواده دردسر نباشد، روحیه کنجکاوی و انتقاد یکی از ویژگی‌ها جوان است که در جای خود برزو پیدا نکند، ممکن است در جای ناصحیحی ظهور یابد.

مدیر دفتر پژوهش‌های مرکز آینده‌سازان با بیان این‌که در تربیت اسلامی تمام ویژگی‌ها، مختصات و ابعاد فرد شناخته و به کار گرفته می‌شود، ادامه داد: جوانان باید به صورت عاقلانه به انتقاد بپردازند، و باید پیامدهای این روحیه انتقاد‌پذیری را پذیرفت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعاتی که در مؤسسه آینده‌سازان دنبال می‌شود تربیت حماسی فرد است، به عنوان مثال حزب‌الله لبنان از این تربیت حماسی استفاده بسیاری می‌کند.

حجت‌الاسلام شفیعیان با اشاره به این‌که در لبنان شرایط فساد و انحراف در دین مهیا و آماده است، گفت: حزب‌الله لبنان فرزندانی را تربیت می‌کند که در پایه‌های دینی آنان هیچ تزلزلی وجود ندارد و این امر می‌تواند الگویی برای تربیت قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: یکی از نکته‌های دیگری که در برنامه‌های اتحادیه انجمن‌های دانش‌آموزی مد نظر قرار گرفته، میدان‌داری و شرکت‌ دادن دانش‌آموزان در مدیریت مجموعه است، دو نفر از دانش‌آموزان جزو اعضای شورای مرکزی اتحادیه دانش‌آموزی هستند.

مدیر دفتر پژوهش‌های مرکز آینده‌سازان خاطرنشان کرد: کسانی که صاحب ایده، خلاقیت و توانمندی‌های ویژه باشند به رسمیت شناخته می‌شود.

وی بیان داشت: در تربیت حماسی، مؤلفه‌های تربیت توحیدی و حماسی را متناسب با شرایط روز در نظر می‌گیرد، که به تازگی مدل تربیت برای ارائه این حماسی مورد مطالعه قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام شفیعیان خاطرنشان کرد: هر دستاوردی که در مرکز آینده‌سازان به دست بیاید در خود تشکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزی اجرا می‌شود و نتیجه‌های آن در یک تشکل دانش‌آموزی به آزمون گذاشته می‌شود./914/پ202/ن

ارسال نظرات