۱۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۱۴۵۰۰۱

نرخ بیکاری در اروپا به بالاترین حد خود در هفده سال گذشته رسید

خبرگزاری رسا ـ آمارهای رسمی نشان می دهد که نرخ بیکاری در کشورهای عضو این اتحادیه که به بالاترین حد خود در هفده سال گذشته رسیده است.
بيکاري در اروپا

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری بریکینگ نیوز، آمارهای رسمی اعلام شده نشان می دهد نرخ بیکاری در کشورهای عضو اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر به بالاترین حد خود در هفده سال گذشته رسیده و بیش از یازده درصد از اروپایی‎ها بیکار هستند.


آخرین آمار اعلام شده توسط یورو استات، دفتر آمارهای اتحادیه اروپا نشان می دهد که نرخ بیکاری در اروپا نسبت به ماه آگوست که 5/11 درصد بود، افزایش داشته است. در مجموع بیش از هجده میلیون نفر در منطقه یورو در ماه سپتامبر از کار اخراج شده اند که این میزان صد و چهل و شش هزار نفر بیش از آمارهای ماه گذشته است.


به گزارش بریکینگ نیوز، در حالی که اقتصاد منطقه یورو در حال فروپاشی است اکثر اقتصاددانان اعتقاد دارند نرخ بیکاری همچنان در ماه‎های آینده افزایش خواهد داشت. پنج کشور یونان، اسپانیا، ایتالیا، پرتقال و قبرس در منطقه یورو در حال حاضر بیش از سایر کشورها در رکود به سر می برند و انتظار می رود تعدادی دیگر از کشورها نیز به زودی به این لیست اضافه شوند.


انتظار می رود زمانی که آمار فعالیت های اقتصادی منطقه یورو در سه ماهه سوم سال در اواسط ماه نوامبر اعلام می شود مقامات این اتحادیه، خبر رکود در سراسر این اتحادیه را به صورت رسمی تایید کنند.


بن می، یکی از اقتصاددانان اروپایی در مصاحبه با پایگاه خبری بریکینگ نیوز، گفت: طبق تحقیقات صورت گرفته شرکت های اروپایی هر روز بیشتر از روز قبل از استخدام نیروهای جدید امتناع می کنند، به نظر می رسد نرخ بیکاری در اروپا افزایش یافته و فشار بیشتری بر روی خانواده‎ها ایجاد کند./990/ب902/د

ارسال نظرات