۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۱۴۵۰۷۵

پیوند رسانه‌ها با فرهنگ صحیح اطلاع‌رسانی و مبانی دینی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ مشاور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، پیوند هرچه بیشتر رسانه‌ها با فرهنگ صحیح اطلاع‌رسانی و مبانی دینی را سبب افزایش اعتماد مخاطبان و اعتبار رسانه دانست.
نوزدهمين نمايشگاه بين المللي مطبوعات و خبرگزاريها
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدحسین پیریایی، مشاور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری رسا در نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، گفت: نمایشگاه نوزدهم نسبت به سال گذاشته جنبه تثبیتی پیدا کرده است.
 
وی با بیان این‌که نمایشگاه هجدهم رونمایی از خلاقیت و ابتکار گردانندگان آن در سال گذشته بود، افزود: امسال برخی شیوه‌ها و فرایندها در فضای نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، مانند سرای روزنامه‌نگاران ایران و مباحث تخصصی که تبادل نظر می‌شود، جنبه تثبیت پیدا کرده است.
 
مشاور معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشارکت فعال دانش‌آموزان و آینده‌سازان انقلاب، حضور پایگاه‌های مختلف خبری، فرصت تضارب آرا و افکار گوناگون و آشنا شدن با شیوه‌های اداره یک رسانه‌ و شکل‌های مختلف رسانه را در یک مکان، سبب ارتقای سواد رسانه‌ای مردم دانست.
 
وی با بیان این‌که نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با محوریت مردم برگزار می‌شود تا نقش رسانه را در زندگی روزمره خود لمس ‌کنند، ابراز کرد: با توجه به افزایش چشم‌گیر و کمی بازدیدکنندگان، می‌توان ادعا کرد که پربازدیدترین نمایشگاه مطبوعات تاریخ انقلاب در سال گذشته و امسال به وقوع پیوسته است.
 
حجت‌الاسلام پیریایی در ادامه افزایش کمی رسانه‌های دینی را خواستار شد و با بیان این‌که معاونت مطبوعاتی از اعطای پروانه به این رسانه‌ها فروگذار نمی‌کند، یادآور شد: در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها به رسانه‌های دینی به صورت ویژه و در فضای پربازدید نمایشگاه بها داده شده است.
 

وی بر هدایت و پیوند هرچه بیشتر رسانه‌ها با فرهنگ صحیح اطلاع‌رسانی و مبانی دینی تاکید کرد و افزود: رسانه‌ها باید تلاش کنند تا آنچه به مردم ارائه می‌دهند سبب افزایش اعتماد آنان و افزایش اعتبار رسانه شود که بالا رفتن تعداد مخاطب سبب افزایش اعتبار و استقبال از مطالب خبری سبب افزایش اعتماد می‌شود. /920/202/ج

ارسال نظرات