۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۴۵۱۱۰
مسؤول امور روحانیان سازمان اوقاف؛

غدیر پیام‌آور هم‌زیستی مسالمت‌آمیز است

خبرگزاری رسا ـ مشاور سازمان اوقاف با اشاره به این‌که حقیقت غدیر خم هدایت مردم برای رسیدن به قرب الهی است، گفت: اگر پیام غدیر به مردم می‌رسید محبت، دوستی و هم زیستی مسالمت‌آمیز در دنیا را شاهد بودیم.
حجت الاسلام سعيد طالبي نيا

حجت‌الاسلام سعید طالبی‌نیا، مشاور سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با توجه به فرارسیدن سالروز عید غدیر خم ابراز داشت: حقیقت عید غدیر خم هدایت مسلمانان برای رسیدن به قرب الهی است.

رسالت با غدیر محقق شد

وی ادامه داد: خداوند در روز غدیر به رسول‌الله(ص) می‌فرماید «اگر ولایت علی را به مردم ابلاغ نکنی رسالت خود را به پایان نرسانده‌ا‌ی»، از این‌رو رسالت با امامت محقق شده و به پایان می‌رسد.

مسؤول امور روحانیان سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان داشت: اگر رسول خدا(ص) در این روز بزرگ امیرمومنان(ع) را به عنوان ولی خدا برای مردم معرفی نمی‌کرد رسالت و زحمات ایشان بی‌فایده بود، از این‌رو روزی را که در آن دین کامل شده و رسالت پیامبر(ص) محقق شده را باید روز هدایت مردم به سوی خدا دانست.

حجت‌الاسلام طالبی‌نیا با اشاره به خطبه غدیریه خاطرنشان کرد: یکی از وقایع مهم روز غدیر قرائت خطبه غدیریه از سوی رسول‌الله(ص) است در این خطبه وقایع بعد از رحلت پیامبر(ص) مطرح شده و حضرت ولی عصر(عج) نیز معرفی شده است.

شیعیان به خواند خطبه غدیره اهتمام داشته باشند

وی اضافه کرد: باید شیعیان به خواندن خطبه غدیریه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند چرا که با خواند این خطبه در واقع سبب افزایش اعتقادت و اطلاعات تاریخی خود از دین اسلام خواهد شد.

این نویسنده و محقق حوزوی در ادامه بیان فضایل امیرمومنان(ع) در روز غدیر را از وظایف مهم شیعیان عنوان کرد و ابراز داشت: توجه به فرمایشات ائمه اطهار(ع) برای شیعیان واجب بوده و باید از این سخنان گوهربار در جهت سعادت الگوبرداری کرد.

وی افزود: اگر ما بتوانیم خصوصیات و صفات ائمه(ع) در گفتار، رفتار و افکارشان را به مسلمانان معرفی کنیم در حقیقت توانستم مفهوم و ثمره اصلی غدیر خم را به دیگران معرفی کنیم که نتیجه آن سبب شیفته شدن مسلمانان به معصومین(ع) خواهد شد.

مشاور سازمان اوقاف اضافه کرد: خواندن کتاب‌های روایی، نهج البلاغه سبب شناخت صحیح از واقعه غدیر خم و زیبای کلام ائمه(ع)خواهد شد.

پیام غدیر هم زیستی مسالمت‌آمیز است

حجت‌الاسلام طالبی نیا محتوا غدیر خم را سبب نام‌گذاری این عید بزرگ به عید الله اکبر از سوی شیعیان دانست و گفت: در اسلام اعیاد بزرگی همچون عید قربان و عید فطر است ولی عید غدیر به سبب داشت محتوا که همان کامل شدن دین است به عیدالله اکبر از سوی شیعیان نام‌گذاری شد.

وی ادامه داد: در این روز خداوند متعال تمام سخنان خود را به مردم رساند و دین اسلام را که کامل‌ترین دین بود را به همه مردم جهان هدیه داد، پس چگونه می‌توان این عید را به عنوان عید بزرگ معرفی نکرد.

مشاور سازمان اوقاف در پایان جهل و نادانی به اساس غدیر خم را سبب ضعف مسلمانان در برابر کفار و اختلاف در بین یک‌‌دیگر خواند و تصریح کرد: اگر پیام غدیر به مردم می‌رسید محبت، دوستی و هم زیستی مسالمت‌آمیز در دنیا را شاهد بودیم./993/ت302/ن

ارسال نظرات