۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۶۹۴۱۵۴
مدیرعامل خبرگزاری رسا مطرح کرد؛

نقش مهم مساجد در پیشرفت و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی

نقش مهم مساجد در پیشرفت و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی
تهران ـ حجت الاسلام محققی گفت: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم جایگاهی ویژه برای مساجد تعریف کرده اند که باید تلاش کنیم این مکان های مقدس و با اهمیت را به آن نقطه برسانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تهران، حجت الاسلام محمدمهدی محققی، مدیرعامل خبرگزاری رسا در دیدار با حجت الاسلام سعید طالبی نیا، امام جماعت مسجد لولاگر تهران با اشاره به نقش و کارکرد مساجد در روند شکل گیری مبارزه با رژیم طاغوت و کسب پیروزی در دفاع مقدس، اظهار داشت: مساجد در روند شکل گیری نهضت مبارزات مردمی علیه رژیم شاه و پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی داشتند و به عنوان مرکزی برای تولید و توزیع پیام انقلابی شناخته می شدند.

وی همچنین به نقش مساجد در فراخوان و جذب نیروهای بسیج و اعزام به جبهه ها در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و با اذعان به لزوم تقویت نقش مساجد در مقابله با جنگ نرم ابراز کرد: حوزه های علمیه و مساجد در عرصه مقابله با جنگ نرم جبهه استکبار تا نقطه مطلوب فاصله دارند و باید از طریق مهارت افزائی و اجرای فرمان جهاد تبیین قوی تر عمل کنند. 

حجت الاسلام محققی با بیان اینکه امروز با عنایات ویژه ای که رهبر معظم انقلاب نسبت به مساجد دارند، بسیاری از مشکلات برطرف شده است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب جایگاهی ویژه ای برای پیشبرد اخلاق و معنویت قائل شده اند که امامان جماعت و ارکان مساجد باید تلاش کنند این قرارگاه های مقدس و با اهمیت را به نقطه مطلوب در گام دوم برسانند.

مدیرعامل خبرگزاری رسا با بیان اینکه مساجد می توانند مانند گذشته نقش مهمی در پیشرفت و تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته باشند، گفت: در تهران از آن جهت که محله ها هویت محور هستند، به ویژه محله هائی که دارای هویت های خاص و سنتی می باشند، مساجد می توانند نقش مهمی را در ارتقای اخلاق در خانواده ها ایفا کنند و می بینیم که برخی از مساجد فعال هستند و برخی دیگر نتوانسته اند در سطح انتظار برنامه های خود را اجرا کنند.

وی تأکید کرد: خوشبختانه در مسجد لولاگر تهران شادابی انقلابی و طراوت معنوی جاری است؛ این محله معروف دارای هویت مذهبی است؛ البته نمازگزاران عبوری هم از این مکان استفاده می کنند که این تنوع مخاطبان شما را می رساند.

حجت الاسلام محققی همچنین با اشاره به جایگاه و نقش مساجد در تعمیق باورهای دینی و تربیت جامعه بر اساس معارف اهل بیت تأکید کرد که مساجد باید به قطب های فرهنگی در جامعه تبدیل شوند.

وی بر لزوم هم افزایی و هماهنگی هر چه بیشتر هیأت امنا، بسیج و امامان جماعت مساجد تأکید کرد و این امر را در پیشبرد اهداف عالی انقلاب مؤثر و راهگشا توصیف کرد.

مدیرعامل خبرگزاری رسا ضمن اعلام آمادگی برای پوشش رسانه ای دروس اخلاق مسجد لولاگر تهران از تلاش های امام جماعت، اعضای هیأت امنا و فعالان بسیج این مسجد تقدیر کرد./841/

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
اعضای دولت پس از بررسی برنامه ها و سوابق اجرایی و مدیریتی استانداران پیشنهادی وزارت کشور، آقایان «فرزاد مخلص الائمه» و «سید محمدتقی شاهچراغی» را به ترتیب به عنوان استانداران مرکزی و قم تعیین کردند
0
0