۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۵
کد خبر: ۱۷۳۰۷۹
معاون مرکز امور روحانیت رییس‌جمهور مطرح کرد؛

ضرورت رابطه مستقیم دولت یازدهم و مبلغان

خبرگزاری رسا ـ معاون مرکز امور روحانیت رییس جمهور با اشاره به این‌که از دولت آینده انتظار بیشتری در عرصه تبلیغ می‌رود، گفت: دولت باید به طور مستقیم با روحانیان ارتباط بیابد و افرادی که در عرصه تبلیغ موفق هستند را حمایت کند.
اعزام مبلغ، تبليغ اعزام مبلغ، تبليغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سعید طالبی‌نیا، معاون مرکز امور روحانیت رییس جمهور، شنبه عصر در دومین همایش تجلیل از علمای نمونه بلاد ویژه بزرگداشت آیت‌الله میبدی که در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، با بیان این‌که کارهای تبلیغی و فرهنگی عرصه‌ای است که انسان باید ابتدا در عمل خود را نشان دهد، اظهار کرد: پس از اخلاص در تبلیغ توجه‌ مردم به امر تبلیغ جذب می‌شود.

وی افزود: طلاب و مردم باید با شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله میبدی آشنایی بیابند و شنیدن و گفتن از آنان خود درس اخلاق است و باید توجه کرد که آشنایی با آنان در اخلاق انسان تأثیر می‌گذارد.

حجت‌الاسلام طالبی‌نیا به وظایف دولت در عرصه تبلیغ پرداخت و ادامه داد: از دولت آینده انتظار بیشتری در عرصه تبلیغ می‌رود،‌ زیرا رییس‌جمهور آینده ملبس به لباس روحانی است، دولت باید مبلغان را حمایت کند.

وی با بیان این‌که دولت باید به طور مستقیم با روحانیان ارتباط بیابد و افرادی که در عرصه تبلیغ موفق هستند را حمایت کند، ابراز کرد: ما از طریق مشاوران روحانیت استانداری‌ها بیش از پیش مسأله تبلیغ را پی‌گیری خواهیم کرد و دولت این موضوع را وظیفه خود می‌داند.

معاون مرکز امور روحانیان رییس جمهور خاطرنشان کرد: باید در این‌جا از حمایت‌هایی که دولت نهم و دهم در این عرصه داشتند، قدردانی کرد و باید گفت دولت نهم و دهم کارهای خوبی در حمایت از تبلیغ کردند.

وی اظهار کرد: همچنین حوزه علمیه در عرصه تبلیغ وظایفی دارد،اظهار کرد: باید حوزه علمیه از مبلغان حمایت‌های مالی دو چندان داشته باشند و نباید پس از تبلیغ فرد دچار پشیمانی شود، باید شرایط را برای مبلغان فراهم کرد.

وی با بیان این‌که مردم در قبال مبلغان وظیفه دارند، ابراز کرد: همان طور که برای شیمی و فیزیک فرزندان خود هزینه می‌کنیم، باید برای دین فرزندان خود و دین خود هزینه کرد، گاه عالمی را دعوت می‌کنیم و از او هیچ تجلیلی به عمل نمی‌آوریم.

معاون مرکز امور روحانیون رییس جمهور ادامه داد: باید مردم و دولت وارد در عرصه شوند، ما حاضر هستیم در یک مراسم عروسی بی‌حساب و کتاب هزینه کنیم اما برای فردی که غذای روحی فرزندان ما را تأمین می‌کند، هیچ کمک مادی نمی‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مجموعه فرهنگی تبلیغی بعثت شامل افرادی است که خود در عرصه تبلیغ موفق هستند، آنان ابتدا کار خود را پیش بردند و بعد از این‌که کار خود را انجام دادند و موفق شدند به امر رسانه‌ای پرداختند./914/پ202/ج

ارسال نظرات