۱۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۱۴۵۱۳۳
امام جمعه موقت اردبیل:

نشانه حقیقی محبت امیر مؤمنان‌ پایبندی به اصل ولایت است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه در جمع طلاب تبریز ذات و حقیقت اعتقاد به حضرت علی‌(ع)‌ را پایبندی به اصل ولایت برشمرد.
حجت الاسلام و المسلمين محمدعلي فروغي، امام جمعه موقت اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی فروغی، امام جمعه موقت اردبیل، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) تبریز اظهار داشت: استفاده از فرصت های زندگی برای رسیدن به تعالی و کمال ضرورتی انکار ناپذیر بوده که همواره مورد تأکید بزرگان دین است.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این‌که نباید انسان اسیر غرایز نفسانی خود باشد، خاطرنشان کرد: در برابر این غرایز، تعالیم وحیانی مسیری را تعیین کرده که به ربوبیت منتهی می شود، انسان با قرار دادن خود در این مسیر و عدم تبعیت محض از غرایز به لذت هایی می رسد که بر خلاف لذت های دنیوی تمام شدنی نیست.

 

امام جمعه موقت اردبیل با تأکید بر این‌که تحصیل علوم دینی و تفقه در مبانی الهی در دوران جوانی بسیار ارزشمند و مایه حرکت انسان در مسیر تقرب به درگاه ربوبی خواهد بود، تصریح کرد: متأسفانه برخی افراد اسیر جوانی یا مقاطع سنی مختلف شده اند، در حالی‌که باید از جوانی بیشترین بهره معنوی را برد.

 

حجت الاسلام والمسلمین فروغی همچنین با بیان این‌که تحصیل مدارج عالی علمی و فقهی بدون توجه به اخلاق و تهذیب نفس بی فایده خواهد بود، گفت: علم بی‌عمل و اخلاق هیچ فایده‌ای به حال فرد و جامعه نخواهد داشت، بلکه علم بی اخلاق ممکن است جامعه‌ای را به تباهی بکشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیرخم با تأکید بر این‌که بشریت امروز به نسخه کرامت و عزت‌آفرینی مولای متقیان علی(ع) نیازمند است، اظهار داشت: بشر برای زندگی سعادتمند باید از روی این نسخه حرکت کند و بر سرمایه معنوی خود بیفزاید و در نهایت به نقطه اعتلا و عظمت واقعی برسد.

 

امام جمعه موقت اردبیل خاطر‌نشان کرد: ‌اگر انسان معاصر با دوری از ظواهر و مسائل مادی، محبت علی‌(ع) را تنها سرمایه رهایی از ظاهر پرستی‌ها قرار دهد، مجموعه‌ای از حقایق و زیبایی‌ها می‌شود که بزرگ‌ترین این حقایق دین داری،‌ معرفت‌اندوزی و اعتقاد به کرامت انسان‌ها است.

 

حجت الاسلام والمسلمین فروغی ذات و حقیقت اعتقاد به حضرت علی‌(ع)‌ را پایبندی به اصل ولایت اعلام کرد، افزود: آن حضرت نشان تام و کامل ولایت‌مداری و سر سپردن به هدایت‌گری رهبر صالح است و ما می‌توانیم با درک این اصل و حقیقت از خطا و گناه دوری جسته و به سرمنزل حقیقی سعادت دنیا و عقبی برسیم.

 

وی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم حیات انسانی را دریابیم، باید از حیات مولای متقیان علی‌(ع) درس بگیریم، عدالت علی، اخلاق و تقوای علی بزرگ‌ترین درس برای انسان امروزی است، اگر می‌خواهیم خدا را بیابیم، باید علی را بیابیم، زیرا علی(ع) غرق در خدا و ذات احدیت است.

 

امام جمعه موقت اردبیل با بیان این‌که شخصیت علی(ع) تبلور واقعی از توحید، عدالت، شهامت، شجاعت و اخلاق نیکو بود، اظهار داشت: هر کس به اسلام و ابعاد زندگی ائمه هدی به ویژه امام علی(ع) معرفت پیدا نکند، عشق و محبت علی(ع) را درک نخواهد کرد و در وجود خود احساس نمی‌کند چرا که عاشق واقعی کسی است که در اوج معرفت و شناخت باشد./935/پ202/س

ارسال نظرات