۱۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۴۵۲۳۹
آیت الله شبستری:

ملت ایران در مذاکره با استکبار کوتاه نمی آید

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با اشاره به طرح سخنانی در رسانه‌های غربی مبنی بر مذاکره ایران با آمریکا گفت: آمریکا همچنان خوی استکباری دارد و ایران به هیچ‌عنوان قصد مذاکره ندارد.
آيت الله محسن مجتهد شبستري امام جمعه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به طرح سخنانی در رسانه‌های غربی مبنی بر مذاکره ایران با آمریکا، اظهار داشت: آمریکا هنوز دست از جنایات و خوی استکباری خود برنداشته و مذاکره ایران معنایی ندارد.


وی خواستار هوشیاری مردم و مسؤولان در قبال توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی شد و خاطرنشان کرد: ایران در صورتی با درخواست آمریکا برای مذاکره موافقت خواهد کرد که این کشور از خوی استکباری خود دست برداشته و اموال بلوکه شده ایران را آزاد کند.


نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که آمریکا همچنان خوی استکباری دارد و ایران به هیچ‌عنوان قصد مذاکره ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر چنین به نظر می رسد که شرایط مورد دلخواه ایران برای مذاکره فراهم نیست و جنجال رسانه‌های غربی بیشتر جنبه روانی و تبلیغاتی علیه نظام اسلامی ایران دارد.


وی با بیان این‌که اکثریت ملت ایران اسلامی هرگونه مذاکره با آمریکای جنایتکار را غیر قابل امکان می دانند، گفت: جنایات و توطئه های آمریکا در طول سال‌های قبل و بعد از انقلاب اسلامی مسأله ای نیست که بتوان فراموش کرد، حقیقت آن است که آمریکا همواره درصدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی بوده است.


امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن روز مبارزه با استکبار جهانی اظهار داشت: وقایع مهم 13 آبان همه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بوده اند، چراکه هیمنه امپریالیسم غرب در ایران شکسته شد و ملت بصیر با درایت رهبری از آرمان ها و اصول انقلابی، شهدا و امام راحل دفاع کردند.


آیت الله شبستری با تأکید بر این‌که ملت ایران امروز پس از گذشت سه دهه از پیروزی انقلاب در میادین مبارزه با استکبار کوتاه نمی آید، تصریح کرد: 13آبان در ایجاد موج استکبارستیزی و آمریکا ستیزی در سطح جهان بسیار تاثیرگذار بود، به‌گونه ای که تاثیرپذیری جهان اسلام و حتی کشورهای غیراسلامی از انقلاب مردم ایران به وضوح قابل مشاهده است.


وی موج بیداری اسلامی و جنبش وال استریت را نمونه هایی از تاثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران بر جهان برشمرد و گفت: گذشت زمان ثابت کرد که آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران در سراسر جهان نفوذ کرد و آمریکا امروز منفورترین رژیم در میان افکار عمومی جهانیان است./935/پ202/ج

ارسال نظرات